וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המים דחתה את הצעת הנציב ל"חיסול החקלאות"

תמר נהרי

5.9.2001 / 20:02

נציב המים ביקש להקטין את המכסות לחקלאות ב-2002 ל-270 מיליון קוב מים שפירים; שר החקלאות: "משמעות הקיצוץ: חיסול רבים מענפי החקלאות"; הנציב: "אין לי ברירה"


בדיון שנערך היום במועצת המים נדחתה הצעת נציב המים, שמעון טל, להגדיל את קיצוץ מכסות המים לחקלאות בשנת 2002 ולהעמיד את המכסה על 270 מיליון קוב מים שפירים בלבד. המועצה קיבלה את עמדת התאחדות החקלאים, לפיה יגרום קיצוץ בסדר גודל כזה לנזק בלתי הפיך לחקלאות בישראל.

הנציב השיב, כי הוא מודע לנזק האדיר שייגרם לחקלאות, אולם אין לו כל ברירה אחרת. בסיום הישיבה הודיע טל, כי למרות החלטת מועצת המים, בכוונתו לקדם את הצעתו לקיצוץ 73 אחוזים ממכסות המים לחקלאות. לדבריו, הליכי הדיון בקיצוץ המכסות נמשכים כשמונים יום ולכן עליו לקדם את התהליך, כדי לסיים אותם לפני סוף השנה. בתגובה מסר יו"ר אגף המשק בהתאחדות החקלאים, שלמה לשם, כי התאחדות החקלאים תבחן עם יועצים משפטיים את הדרכים החוקיות להתמודד עם העובדה שנציב המים פועל בניגוד להמלצות מועצת המים.

מועצת המים מאגדת את נציגי נציבות המים, משרדי הממשלה וצרכני המים במגזר החקלאי, העירוני והתעשייתי. עוזר שר החקלאות, מאיר בראון, הופיע בפני חברי המועצה והציג בפניהם את עמדתו של השר שלום שמחון, שלפיה אין לאשר הגדלת קיצוץ המים לחקלאות לפני שייערך דיון אצל ראש הממשלה על השפעת הקיצוץ על החקלאות וההתיישבות בישראל.

עמדתו של שר החקלאות, שלום שמחון, גורסת כי הקיצוץ שבוצע השנה במכסות המים, בהיקף של 50 אחוזים, גרם נזק אדיר לחקלאות, שבא לידי ביטוי בעקירת פרדסים ומטעים ובאי עיבוד של מאות אלפי דונמים. החקלאות לא תוכל לעמוד בהגדלת הקיצוץ בשנת 2002, ומשמעות הקיצוץ המוצע הוא חיסול רבים מענפי החקלאות בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully