וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים אחרונים: בין ניצחון לברק לשוויון

11.6.2007 / 22:34

בסקר חדשות ערוץ 10 והגל החדש ברק מקבל 46% מקולות מתפקדי העבודה, ולאילון רק 39%. בסקר שנערך עבור גלובס לעמי אילון יתרון קל של 2%

מגמה מעורבת בסקרים האחרונים ערב הסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה. סקר שנערך עבור ערוץ 10 מעלה שברק מוביל על אילון בפער של 7%. ואילו סקר שערך העיתון "גלובס" מצביע על יתרון של 2% לעמי אילון.

בסקר שערך מכון "הגל החדש" עבור ערוץ 10 [[אהוד ברק]] מוביל בפער גדול על [[עמי אילון]]. לפי הסקר, ברק זוכה ב- 46% מקולות מתפקדי העבודה לעומת 39% לאילון. 7% מהמצביעים עדיין מתלבטים, ו-8% סירבו להשיב.

אחת הסיבות העיקריות, על פי הסקר, לפער שפתח ברק היא שינוי דפוסי ההצבעה של המתפקדים במגזר הקיבוצים: בסיבוב הראשון נתנו הקיבוצים את מירב הקולות לאילון, ואילו בסיבוב הזה - 50% מקולותיהם הולכים לברק, ורק 34% לאילון.

סיבה נוספת עשויה להיות העובדה שמרבית מצביעי העבודה מאמינים כי ברק יפעל יותר להדיח את ראש הממשלה אהוד אולמרט מאשר אילון.

בסקר שערך מכון סמית עבור "גלובס" לעומת זאת, אילון מוביל על ברק. 48% מהנשאלים אמרו שיצביעו לעמי אילון בעוד שברק מקבל 46% מהקולות. מדובר בפער של 2%, שנמצא בטווח הטעות הסטטיסטית, ולכן לא ניתן לקבוע מי יינצח. ניתוח נתוני הסקר מעלה שסיכוייו של אילון לנצח תלויים במידה רבה ביכולתו של עמיר פרץ "לספק את הסחורה" ולהעביר את מירב המצביעים שלו אל אילון.

ואולם, ניתוח הקולות הצפים הראה שעמי אילון יקבל בין 51% ל-52% מהקולות וברק רק 48%-49%. ולכן קובע סקר סמית כי סיכוייו של ברק לנצח קטנים יותר מאלו של אילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully