וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: טוב שדיוני הממשלה "ברוטב וינוגרד"

11.6.2007 / 16:14

שרת החוץ אמרה כי ועדת וינוגרד לא פגעה, אלא תיקנה ויצרה שינוי בדיוני הממשלה. לדבריה, "מי שנקי, לא צריך לחשוש מביקורת"

"מי שנקי אינו צריך לחשוש מביקורת שעוסקת בטוהר המידות" - כך אמרה היום שרת החוץ ציפי לבני, בכינוס התנועה לאיכות השלטון בירושלים. בגלי צה"ל דווח, כי לבני הביעה שביעות רצון מהשינוי שחל, לדבריה, בדיוני הממשלה מאז פרסום דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד - "אני שומעת שדיוני הממשלה מתנהלים 'ברוטב וינוגרד', וטוב שכך. השרים שומעים את כל הדעות ומקבלים עוד נתונים, ובעייני ביקורת מהסוג הזה היא קריטית כיוון שהיא מייצרת תיקון".

לדברי לבני, "שקיפות אינה מגבלה, אלא דבר שבא לחזק את אמון הציבור במערכת - צריך להגיע למצב שמה שקובע עבורנו זה ההבנה שאכיפת החוק היא אינטרס משותף לכולם. כשמותחים ביקורת על מי שמבקר אותנו, אנחנו בעצם מכסים על הפגמים במקום לתקן אותם. עלינו לבסס מערכת של בקרה ופיקוח במערכת הפוליטית".

לבני התייחסה לעימות בין שר המשפטים, דניאל פרידמן ליועץ המשפטי לממשלה [[מני מזוז]], ול[[בית המשפט העליון]], ואמרה כי "כשיש ואקום ברשות אחת, נכנסת אליו רשות אחרת והתוצאה היא הפרת האיזון בין הרשויות, וכן היעדר אמון של הציבור ברשויות, שעלול להביא בסוף לקריסה פנימית של הדמוקרטיה". ב"הארץ" דווח, כי לדבריה, "כיוון שאין חוקה, בית המשפט נאלץ לעסוק לעתים בחקיקה ולכן הדיון צריך להתמקד בסדר היום החוקתי של השופטים".

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully