וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים הערבים נגד האופוזיציונר הסורי

11.6.2007 / 12:11

פריד אל-גאדרי המתגורר בארה"ב הופיע היום בוועדת החוץ והבטחון. הח"כים טיבי וברכה מתנגדים לביקורו: "אתה מסית נגד עמך"

פריד אל-גאדרי, ראש מפלגת הרפורמה הסורית, המתגורר בארצות הברית ומבקר בישראל לראשונה, הופיע הבוקר בפני ועדת החוץ והבטחון של הכנסת. ח"כ מוחמד ברכב (חד"ש), אמר כי הוא "דוחה בשאט נפש את ביקורו של אל-גאדרי, הוא מסית נגד עמו ובחר להיות שכיר חרב של האמריקאים. הוא בא לשמש משרת עלוב של אג'נדה מלחמתית של הימין הקיצוני המחרחר מלחמה"

כתב "הארץ" יואב שטרן:

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) האשים את אל-גדרי ב"בוגדנות זולה". אל-גאדרי קרא במהלך ביקורו בישראל להשיב את הגולן לסוריה, אך לא בתקופת הנשיא בשאר אל-אסד.

טיבי פירסם הודעה בה אמר לאופוזיציונר כי "אתה עושה מעשה נבזי, אתה משמש כלי ביד הימין שלא רוצה לסגת מהגולן הסורי. אתה מתרפס בפני הכובשים ומתחנן שימשיכו בכיבוש".

ביקורו של אל-גאדרי מתקיים בהזמנת יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי, אבל מי שמלווה את גאדרי הוא היו"ר הקודם, ח"כ שטייניץ. אתמול אמר שטייניץ כי גורמים נוספים באופוזיציה הסורית יבואו לבקר בישראל. "אנחנו אמנם חלוקים בדעותינו, כי אני סבור שישראל לא צריכה לרדת מהגולן, אבל זה מצוין שננהל שיחה תרבותית על הדברים", אמר.

הביקור מעורר סערה בקרב ציבור הערבי הישראלי, וחד"ש והמפלגה הקומוניסטית אף הודיעו שלא יאפשרו לו להיכנס למשרדים של עיתונם אל-איתיחאד, שנפגעו מירי קטיושות במלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully