וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרויות בצל המתיחות ברשות הפלסטינית

יוני מנדל

11.6.2007 / 10:05

על אף זאת, הבחינות יתקיימו כסדרן, בצל האנרכיה. שר החינוך הפלסטיני נעצר לפני כשבועיים על ידי ישראל

60 אלף תלמידים פלסטינים יחלו היום את תקופת בחינות הבגרות בגדה המערבית, רצועת עזה ומזרח ירושלים. השנה עומדות בחינות הבגרות הפלסטיניות בסימן ההידרדרות הביטחונית בתחומי הרשות, והמתיחות הגוברת בין תנועות חמאס לפתח.

ברצועת עזה אף חוששים שמהלך הבחינות ייפגע, בשל המצב הביטחוני הקשה שם. כמו כן, בחינות הבגרות הפלסטיניות השנה מתקיימות ללא שר חינוך פלסטיני, שכן לפני כשבועיים עצרה ישראל מספר בכירים של תנועת חמאס, ובהם שר החינוך נאסר א-דין א-שאער. תקופת הבחינות תסתיים ב-30 ביוני.

אבו מאזן יגיע לבחינה בספרות

ד"ר סמיר אבו-עישה, המשנה לשר החינוך הפלסטיני, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי "משרד החינוך הפלסטיני נמצא בקשר שוטף עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שאמורים לספק לתלמידינו ולמורינו את האפשרות לקיום את הבחינות בשלום". כמו כן ציין אבו-עישה, ש"יו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה עושים כל שביכולתם על מנת לאפשר קיום רגוע והוגן של הבחירות". לדבריו, "אבו מאזן כבר הודיע שיגיע מחר לשני אולמות בחינה, בספרות ובמדעים, בשביל לאחל לתלמידים בהצלחה ובשביל לוודא מקרוב שהבחינות מתקיימות בצורה הטובה ביותר".

אבו עישה גינה בחריפות את העובדה שבחינות הבגרות מתקיימות בעוד שר החינוך הפלסטיני נאסר א-דין א-שאער עצור בבית כלא בישראל. לדבריו, "ישראל מאשימה אותו בכך שהוא עושה למען החינוך הפלסטיני". הוא סיים את דבריו "בתקווה שהעם הפלסטיני יצליח לחצות את המכשולים שמציב לנו הכיבוש הישראלי ובברכת הצלחה ועתיד זוהר לתלמידינו".

בתוך כך שלחה גם תנועת חמאס ברכת הצלחה לתלמידים הפלסטינים. בהודעת התנועה נכתב ש"יש ליצור אווירה של שלווה ורוגע, ולספק לתלמידים שלנו שקט נפשי, על מנת לקיים את הבחינות בהצלחה". בהודעה נאמר עוד ש"עתיד הדור הזה תלוי בהתנהגות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully