וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים? בתל אביב שותלים דשאים

תמר נהרי

5.9.2001 / 16:51

בניגוד לתקנות המים החדשות, שותלת העיריה 8 דונם דשא בשדרות רוטשילד; נציבות המים שוקלת הוצאת צווים נגד העיריה, המשקה את הדשאים בשעות היום; העיריה: זו ריאה ירוקה בלב האספלט

בעוד קברניטי משק המים והממשלה שוקלים על הכרזת מצב חירום לאומי והחקלאים נאלצים לייבש מטעים, שוקדת עיריית תל אביב במרץ על שתילתם של שמונה דונם דשא בשדרות רוטשילד, ומשקה אותם באמצעות ממטרות בשעות היום.

בהתאם לתקנות המים החדשות שהוציא שר התשתיות אביגדור ליברמן, פעולות אלו של העיריה אינן חוקיות, ונציבות המים תגיש נגדה כתבי אישום. כמו כן בודקת המחלקה המשפטית של נציבות המים אפשרות להוציא נגד העיריה צו משפטי המורה על הפסקה מיידית של שתילת הדשאים. העיריה מסרה תגובה תמוהה משהו, ולפיה לשם האיזון, שתלה שטח שווה בגודלו בצמחיה חסכונית במים.

התלונה נגד העיריה הוגשה לאחר שפקח נציבות המים נכח היום במקום בשעות הצהריים המוקדמות, בזמן שממטרות העיריה פעלו במרץ מעל הדשאים שנשתלו במהלך השבוע האחרון. הפקח, עמוס טל, מסר כי היום בין השעות 11:00-12:00, פעלו ממטרות העיריה לסירוגין לכל אורך השדרה. טל הוסיף, כי להערכתו יוצאו לעיריה צווי הפסקת עבודה בימים הקרובים, על מנת למנוע שתילתם של דשאים נוספים.

"התחלתי ולכן אסיים"

חברת מועצת העיר מטעם סיעת הירוקים, הדס שכנאי, אמרה, כי "ראש העיריה התחייב במספר פורומים שלא שותלים עוד דשא וגינות חדשות בתל אביב. בין היתר, כונסה ישיבה בראשותו בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית תל אביב, ובה הצהיר חולדאי שלא ישתלו גינות, וכי הוא מאמץ את תקנות המים החדשות של השר ליברמן. בוועדה לנושאי המים של העיריה, שהתכנסה לפני ימים אחדים, התחייב המשנה למנכ"ל העיריה, שלום אלקיים, שלא שותלים גינות חדשות. התרעתי בפניו על הדשאים החדשים בשדרות רוטשילד, ותשובתו היתה בסגנון 'התחלתי ולכן אסיים'. כחברה בוועדה הבעתי את מחאתי, אבל הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "בשדרות רוטשילד נשתלו כ-8 דונם דשא ובכך העניקה העיריה לתושבים ריאה ירוקה בלב האספלט. כדי לשמור על איזון בצריכת המים, דאגה העיריה להפוך שמונה דונמים אחרים של צמחיה בעיר לצמחיה חסכונית במים. מכיוון שמדובר בדשא חדש נדרשת השקיה במהלך היום עד לשלב קליטתו בקרקע. עם זאת, על מנת לחסוך בצריכת המים ככל הניתן, נשתל הדשא בסוף עונת הקיץ. שתילת הדשא היא השלב האחרון של פרויקט שיקום ופיתוח השדירה, שעלותו הכוללת עומדת על כ-12 מליון שקל והשלמתו ארכה כ-8 חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully