וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק – 03-10.06.07

שי אילן

10.6.2007 / 21:25

גופות ברחובות, מכוניות ממולכדות ופגישות של בוש עם מנהיגי העולם: זה היה השבוע של עירק, המתנהלת בשגרה של מוות

האירועים הרצחניים בעירק שמגיעים לכותרות הם בדרך כלל פיגועים רבי נפגעים. צריך אולי לומר משהו על מניין אחר, עקוב מדם לא פחות. בתחילת השבוע התגלו 5 גופות של אנשים שנרצחו בעיר חלדיה. כעבור יום התגלו 61 גופות בבגדד, של בני אדם שנרצחו במקומות שונים בעיר. ביום חמישי התגלו בבירה 32 גופות ובשבת 31. מקרים אלה הם בדרך כלל של בני אדם שנחטפים ונורים על ידי אחד מהפלגים הדתיים בגלל היותם שיעים, סונים או כורדים. בשבוע האחרון היו מקרים רבים יותר של רצח מסוג זה מאשר של פיגועי התאבדות.

אבל גם מקומן של המכוניות הממולכדות לא נפקד. היום נהרגו 8 שוטרים בפיצוץ מכונית ממולכדת בעיר תיקרית. עשרות בני אדם נפצעו בפיצוץ. ביום שלישי נהרגו בפלוג'ה 19 בני אדם בפיצוץ וביום חמישי נהרגו תשעה בפיצוץ של משאית תופת במוסול. ביום שישי נהרגו 12 בני אדם בבצרה בפיצוץ מטען ו-33 נפצעו. רבים אחרים נהרגו מאש מרגמות וממטענים קטנים.

רבים נהרגו השבוע בהתנגשויות בין צבא ארה"ב והכוחות המזוינים העירקים לבין מורדים מפלגים שונים. מניין החיילים האמריקאים ההרוגים מתחילת המלחמה הגיע השבוע ל-3,500. מספר החיילים הבריטים שנהרגו מאז תחילת המלחמה הגיע השבוע ל-150.

מנהיגי המדינות המפותחות נפגשו בסוף השבוע באתר נופש בגרמניה לוועידת ה-G8. הנושא העירקי, על פי הדיווחים, עלה שם רק בדרך אגב. למרות ההתנגדות לכאורה של רוב המשתתפות לנוכחות האמריקאית בעירק, ההצעות הקונסטרוקטיביות דווקא חיזקו את מעמדה של עירק כמדינה כבושה. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הציע למשל להציב בעירק מערכות הגנה נגד טילים בליסטיים. הניסיונות של איטליה וגרמניה ללחוץ על ארה"ב לקבוע תאריך יעד ליציאת כוחותיה מעירק נפלו על אוזניים ערלות. נשיא ארה"ב בוש הצליח להדוף את הקונגרס הדמוקרטי החתרני מבית, כך שלהייליגנדם שבגרמניה הוא כבר הגיע משופשף.

היום נפגש נשיא ארה"ב עם האפיפיור, שגם עמדתו מנוגדת לעמדת בוש. גם במקרה הזה, האפיפיור לא הפעיל לחץ על ארה"ב להגביל את שהייתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully