וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמשקיע - מגיע

שני שטרן

10.6.2007 / 16:51

וויל סמית' יכול לתת לנו שיעור בקוליות, אבל גם בהתמדה, וח"ח למפיקי הסרט על "מאחורי הקלעים" השווה

תהיתם פעם מהו הפירוש בעברית למילה קול (cool)?
קשה למצוא הסבר ממצה אבל הדוגמא הטובה ביותר בטח תהיה וויל סמית', מגניב, מצחיק, קליל, רוקד, מזמר ובכלל, בחור מוצלח. אני אוהבת את הסרטים הקלילים שלו עם חיבה יתירה לאלו שיש בהם ריקוד קופצני מגוחך. אבל, בשנים האחרונות כנראה שהוא קצת מיצה את פוטנציאל הדמויות הקוליות והתחיל להופיע בסרטים רציניים יותר. בכלל, בזמן האחרון כל הקומיקאים משחקים בסרטים רציניים שיראו שהם גם שחקני איכות. לרוב, הסרטים האלו לא מוצלחים במיוחד. לכן, כשקיבלתי את "המרדף אל האושר" חששתי בתחילה. לשמחתי, החששות התבדו מהר מאוד והפכו לצפייה מרתקת.

"המרדף אל האושר" מביא את סיפורו של כריס גרדנר (וויל סמית), אב קשה יום שאשתו עוזבת אותו והוא מחליט, כנגד כל הסיכויים ובכל מחיר, להתקדם בחיים ולהעניק לבנו כריסטופר (ג'יידן סמית) חיים מאושרים.
הסרט עוקב אחרי החלטתו של כריס להיהפך לסוכן בורסה, גם אם זה אומר שהוא שמעולם לא למד באוניברסיטה - צריך לעבוד במשך חצי שנה ללא שכר, לגור ברחוב ולישון בשירותים של תחנות רכבת. אעצור כאן מחשש לספוילרים שיהרסו את הסוף.

מאחורי הקלעים עם כריס גרדנר

הסרט מרתק, מסקרן ומרגש, אך, העובדה המעניינת ביותר לא נגלית מהסרט עצמו, אלא, מהתוספות במהדורת הדי.וי.די- בהן אנו למדים כי הסרט מבוסס על סיפור אמיתי וכל הפרטים, המקומות והאנשים לקוחים מסיפור חייו האמיתי של כריס גרדנר. מהדורת הדי.וי.די כוללת קטעים שצולמו מאחורי הקלעים בהם כריס האמיתי מספר חוויות אישיות ומתרגש אל מול הסצנות.

את בנו של כריס משחק בנו במציאות של וויל סמית- ג'יידן סמית והכימיה ביניהם זורמת מול המסך. אולי הכימיה הכי טובה בין אב לבן שראיתי בסרטים. אחת התוספות בדי.וי.די מספרת על ההחלטה ללהק את בנו של סמית ואת תהליך היצירה המשותף, כמו גם את העובדה שהבדיחות המסופרות בסרט הן בדיחות אמיתיות של ג'יידן.

ויש גם נקודה ישראלית

אחד מהדברים שנתנו השראה לכריס ועזרו לסייע לדרכו הוא הקובייה ההונגרית שכבשה את העולם בשנות השמונים. אחת מהתוספות עוסקת בקובייה ההונגרית, בגאונים שמצליחים לפתור אותה ומביאה את המחזיק העולמי בפתרון קובייה הונגרית בעיניים עצומות. המפיקים רק שכחו לציין שהמחזיק בשיא גינס- 2005 בפתרון הקובייה בעיניים עצומות הוא משלנו- דרור פומברג מישראל.

הסרט מעניין, מוצלח, משעשע, מרתק ומעל הכל- מעניק השראה לרוץ ולרדוף אחרי האושר בעצמנו.

ציון: 8 משולשי פיצה (מתוך 8), עם תוספות, בטח שעם. מומלץ לכל המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully