וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חברה בריטית ניסתה למכור אורניום לאירן

שי אילן

10.6.2007 / 13:22

ה"אובזרבר": החברה נסגרה ונחקרת על ידי השירות החשאי. הבריטים רכשו את האורניום באיכות היכולה לשמש לפצצות ברוסיה

חברה בריטית רכשה ככל הנראה אורניום מועשר באיכות היכולה לשמש בבניית פצצות אטום, והתכוונה לשלוח אותו לאירן. החברה, שזהותה לא פורסמה מסיבות חוקיות, הייתה נתונה למעקב של השירותים החשאיים הבריטיים בעשרים החודשים האחרונים. על פי הדיווחים, האורניום נרכש בשוק השחור ברוסיה ויועד למשלוח לסודן, ששיתוף הפעולה הצבאי שלה עם אירן התהדק מאוד לאחרונה. משם הוא היה אמור להגיע לאירן. כמה אזרחים בריטים עדיין נתונים במעקב והחוקרים חושדים שביניהם יש גם תומכי אל קאעדה.

הדיווח מעורר דאגה רבה באשר לכוונות של גורמים באירן ובסודן לפתח יכולת אטומית צבאית יחד. עם זאת, לא ברור באיזו מידה הממשלות בטהרן ובחרטום מעורבות בפרשה. לפרסום יש גם השלכות פוליטיות מרחיקות לכת, ואם יוכחו ההאשמות, הן יכולות לשמש עילה נוספת להטלת סנקציות על אירן. אמנם אירן עשויה לטעון שהאורניום נועד למטרות אזרחיות, אבל, אומר רוג'ר ברי, ראש הוועדה הפרלמנטרית העוקבת אחרי משלוחי נשק, "זוהי דרך משונה מאוד להשיג אורניום".

המעורבות של סודן גם היא מעוררת דאגה ומהווה אישור לחשדות שהיא תומכת בטרור. על פי החשדות סודן הציעה מקלט לחשודים בטרור ובשטחה הוקמו מחנות אימונים של אל קאעדה. אירן וסודן גם חתמו לאחרונה על הסכם הגנה המאפשר לאירנים להציב טילים בליסטיים בשטחה של סודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully