וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין: לחיזבאללה טילים עד ת"א

10.6.2007 / 9:30

הגורמים סיפרו ל"סאנדיי טיימס" כי חיזבאללה הקים רשת בונקרים מבוצרים מתחת לאפם של משקיפי יוניפי"ל. ברשות הארגון 20 אלף רקטות

ארגון [[חיזבאללה]] בנה רשת בונקרים תת קרקעיים בדרום לבנון מתחת לאפם של משקיפי [[יוניפי"ל]], כך מדווח הבוקר העיתון "סנדיי טייימס". על פי מקורות מודיעין ישראלים, הארגון הצליח לשקם את כוחו ולצבור כ-20 אלף טילים.

חפירת תעלות הבונקרים מבוצעת באמצעות ציוד חדיש, ועומקן מגיע ליותר מ-20 מטרים מתחת לאדמה. רוחבם של חלק מהבונקרים כמגרש כדורגל, והם מחוברים ביניהם במעברים תת-קרקעיים. רוב הבונקרים מאובזרים בציוד תקשורת משוכלל.

"הכניסות לבונקרים התת-קרקעיים ממוקמות בדרך כלל בחצרות האחוריות של תומכי חיזבאללה בכפרים", סיפר גורם מודיעין ישראלי, "בעל הבית זוכה בגמול כספי, וחיזבאללה משתמש בחצר האחורית של ביתו", הסביר.

בנוסף לחפירת הבונקרים, פועל חיזבאללה להשגת אמצעי לחימה. על פי הדיווח, מאז אוגוסט אשתקד הצליח הארגון להבריח מסוריה ומאירן טילים נגד טנקים מתוצרת רוסית, טילים קצרי וארוכי טווח, רובים, מוקשים ותחמושת רבה.

גורמים צבאיים בישראל מודאגים בעיקר מ-110 טילים ארוכי טווח משופרים, המצויים על פי ההערכות בידי חיזבאללה. הטילים מסוגלים להגיע לטווח של עד 200 ק"מ, ולפגוע בכל השטח שמגבול הצפון ועד דרומה לתל אביב.

ביוניפי"ל מכחישים מכל וכל את הדיווחים שפורסמו ב"סאנדיי טיימס". בכיר ביוניפי"ל אמר כי בידי ארגונו אין שום דיווחים על הברחות נשק, או על חמושים בכפרים. "יוניפי"ל ממשיך לגלות עירנות. יחד עם צבא לבנון אנחנו ממשיכים לגלות מתקנים צבאיים, בונקרים ותחמושת עוד מלפני החלטת מועצת הביטחון", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully