וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר מציע לבורג: ועדת בדיקה בראשות שופט בדימוס

לירון מרוז

5.9.2001 / 17:00

קרא ליו"ר הכנסת: "אל תתן יד להחזיר אותנו לשנות ה-50'"; הבהיר: "אין לי ספק שבורג רוצה לזכות בתוצאות אמת"; טען: "נאלצנו להתמודד עם איומים וגניבה"; הבטיח: "אכבד כל תוצאה"

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, כינס היום בצהריים מסיבת עיתונאים, ובמהלכה הבהיר כי בכוונתו להיאבק בערכאות המשפטיות על תפקיד יו"ר העבודה. עיקר טענותיו היו לגבי אחוזי התמיכה הגבוהים מדי, לטעמו, בהם זכה יו"ר הכנסת, אברהם בורג, במגזר הדרוזי. "נאלצנו להתמודד עם איומים וגניבה אשר הגיעה לערכאות המשפטיות", אמר. "בעיני זוהי שערוריה פוליטית".

בן אליעזר הגיע למסיבת העיתונאים כשהוא מגובה בסגניתו, ח"כ דליה רבין פילוסוף, בסגן שרת התעשיה והמסחר, אלי בן מנחם, ובעורכי הדין רם כספי ונבות תל צור. בתחילת דבריו קרא בן אליעזר מכתב של ראש המועצה המקומית מג'אר, אסעד עראידה, שהודיע היום למזכ"ל המפלגה, השר רענן כהן, על החלטתו להתפטר מחברותו במפלגה בשל מה שהוא מכנה "דמוקרטיה מזוייפת". "העדה הדרוזית יקרה מאוד ללבי. אלה היו תומכיי ורעיי במשך שנים. במשך 24 שנים אני יקיר העדה", ציין בן אליעזר, "בבחירות לפריימריס 99', זכיתי במקום הראשון".

"אין לי צל של ספק שאברהם בורג רוצה לזכות בתוצאות אמת", המשיך בן אליעזר, "אני קורא לאברהם בורג, לעשות יד אחת אתי, לקרוא למזכיר המפלגה, השר רענן כהן, ולדרוש ממנו להקים מיד ועדת בדיקה בראשות שופט בדימוס, ואני מתחייב, אברום, כל תוצאה שתהיה, שתבדוק את כל מה שקרה אתמול בלילה אני אכבד אותה. ואם יתברר שאתה ניצחת, אני הראשון שיתייצב לידך, ואעזור לך כדי להוביל את המפלגה. אל תתן יד לכתם הזה שמרחף מעל ראשה של המפלגה. אל תתן יד להחזיר אותנו לשנות ה-50'".

"כאן זה לא דרום אמריקה"

בתשובה לשאלות עיתונאים הבהיר בן אליעזר כי הוא מתכוון להיאבק עד הסוף, לרבות פניה למוסדות שיפוט חיצוניים. "כאן זה לא דרום אמריקה, זו מדינת ישראל", אמר. עו"ד כספי ציין כי לדעתו הודעתו של עו"ד יעקב נאמן, המייצג את המועמד היריב, לפיה בורג הוא זה שזכה בבחירות מוקדמת מדי, שכן "עדיין יש קלפיות שלא נפתחו. איך הוא יודע מה יש בהן? או שאולי הוא יודע?", אמר בציניות. בתוך כך, הבהיר בן אליעזר כי אם בסופו של דבר לא תתקבל דעתו, הוא ימשיך להיות "חבר בכיר" במפלגת העבודה.

בשלב זה ממתינים בדריכות במפלגת העבודה להחלטת ועדת הבחירות בנוגע לספירת הקלפיות שטרם נפתחו ולהודעתם על הבאות. רוב הקלפיות שטרם נפתחו הן מהמגזר הקיבוצי, הדרוזי והערבי, ולפיכך ההערכה היא כי הן לא יהפכו את הקערה על פיה. במטה בן אליעזר מקווים שהוועדה תחליט שלא להודיע בשלב זה על זהות המנצח, בשל טענותיהם. יושב ראש ועדת הבחירות, אפי שטנצלר, פסל אחר הצהריים קלפי אחת מבין הקלפיות בהן נערכו אתמול הבחירות לראשות המפלגה. בשעה זו דנים חברי הוועדה בבקשת אנשי מטהו של בנימין בן אליעזר לפסול שתי קלפיות נוספות. עורך הדין כספי אמר כי יש לעכב את ההודעה ב-48 שעות, עד לשמיעת הערעורים. אנשי בורג, לעומת זאת, מצפים להודעה רשמית על נצחונם בבחירות. יו"ר המטה של בורג, יובל פרנקל, ששוהה בבית המפלגה, אמר כי גם אצלם הצטברו תלונות רבות על זיופים מצדם של אנשי בן אליעזר.

ליל אמש, בו נספרו הקולות, היה דרמטי ביותר. בתחילה הוביל בן אליעזר בפער יציב של ארבעה עד שמונה אחוזים, כשהוא זוכה לתמיכה משמעותית, שהפתיעה אפילו אותו, בקיבוצים ואצל הערבים. ואולם, לקראת השעה 02:00 לפנות בוקר הסתמן מהפך בספירה, עם הגעת התוצאות מהמגזר הדרוזי, בו נרשמה תמיכה של כ-80 אחוזים בבורג שהעניקה לו את ההובלה. בשלב זה מוביל בורג על פני בן אליעזר בפער של קצת יותר מאלף קולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully