וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר בהירות ביחסי ישראל-סוריה

9.6.2007 / 12:18

בירושלים מכחישים כי בוש אישר לאולמרט לחדש המגעים עם סוריה. עם זאת, בוושינגטון רומזים עתה כי אל לישראל לשוחח עם סוריה

גורמים מדיניים מכחישים כי בשיחתם ביום העצמאות, דנו ראש הממשלה אהוד אולמרט ונשיא ארצות הברית [[ג'ורג' בוש]] במשא ומתן לשלום עם סוריה. לדביר הבכירים, ארצות הברית מעולם לא אסרה על ישראל לשוחח עם [[דמשק]], ועל כן לא היה כל צורך באישור אמריקאי לקיום מגעים כאלו היום. עם זאת, גורמים אמריקאים רומזים היום לישראל שארצות הברית אינה מעוניינת בחידוש מגעים אלו.

אתמול טען העיתון "ידיעות אחרונות" כי בשיחתם אישר בוש לאולמרט לקיים מגעים עם סוריה, "אם יבשילו התנאים לכך". עוד דווח, כי בפנייתו לגורמים סורים, רמז אולמרט כי הוא מוכן לוויתורים טריטוריאליים ב[[רמת הגולן]] תמורת החתימה על הסכם השלום.

לעומת זאת, בגלי צה"ל דווח היום, כי ארצות הברית רומזת עתה על התנגדותה לחידוש המגעים בין ישראל לסוריה. זאת, מכיוון שסוריה אינה משנה את התנהגותה ואינה עומדת בתנאים שהציבה לה ארצות הברית.

סגן דובר משרד החוץ טום קייסי אמר הלילה, "אמנם זו עניינה של ישראל כיצד לנהל את ענייני החוץ שלה, אך לדעתנו על ישראל לשקול את צעדיה, נוכח העובדה שסוריה אינה משנה את התנהגותה ביחס ללבנון, ממשיכה לתמוך בארגוני הסירוב הפלסטינים ואינה מונעת מעבר של פעילים ונשק לעירק".

גורמים בירושלים אמרו, כי ממילא העובדה שטרם נשמעה תגובת סוריה לגישושי השלום הישראלים מחזקת את החשד, שעלה בדיווחי גורמי מודיעין שונים, לפיהם דמשק מעוניינת להציג עצמה כמדינה מעשית באמצעות דיבורי השלום, וכי כוונתה אינה רצינית.

פניה לשגריר הסורי בארה"ב

בתוך כך, תנועת "שלום עכשיו" קוראת לממשל הסורי להכריז על מועד ומיקום לחידוש המשא ומתן עם ישראל. במכתב לשגריר סוריה בוושינגטון, אמר מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר כי "העם בישראל רוצה בשלום ומוכן לוויתורים". בגלי צה"ל דווח, כי במכתב מוזכרת הפגישה שקיימו לפני שלושה חודשים נציגי התנועה עם השגריר, בה הביע השגריר רצון לחידוש המשא ומתן עם ישראל.

השר שאול מופז התייחס לנושא בראיון בקול ישראל, ואמר כי יש לבחון את כוונות השלום של סוריה באמצעות ערוץ הידברות חשאי. לדבריו, גם הסכמי שלום שנחתמו בעבר החלו כשיחות חשאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully