וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחתת הקברים - מזכירה אנטישמיות”

9.6.2007 / 0:35

חברי קבוצה דתית-משיחית השחיתו אתמול בלילה בית קברות מוסלמי בשטחים. הליגה נגד השמצה: מדובר באירוע חמור ומדאיג

קבוצה של עשרות מתפללים שהגיעו אמש לתפילה בקבר יהושע בן נון בגדה, חיללו בית קברות מוסלמי הנמצא במקום. הם ניתצו כעשר מצבות וריססו על מצבות אחרות "מוות לערבים". התפילה היתה באישור צה"ל וקוימה תחת אבטחה.

המעשה נודע כשבני הכפר כיפל חארס סמוך ל[[אריאל]], לו שייך בית הקברות, דיווחו עליו לפעילים של "רבנים שומרי משפט". הפעילים ראו את הנזק, העבירו את המידע לצה"ל והודיעו כי יסייעו לבני הכפר להגיש תלונות על המעשים.

"קרן האור היחידה היא תגובתו של קצין צה"ל האחראי במקום, שראה את הנזק, הביע זעם וצער, וביקש להביא את כוח צה"ל לתקן את הנזקים", נמסר מ"[[רבנים שומרי משפט]]".

הליגה נגד השמצה, ארגון יהודי-אמריקאי שנאבק בגילויי אנטישמיות בארצות הברית, גינתה הערב בחריפות את השחתת המצבות. אריה או'סליבן, דובר הארגון בישראל, מסר כי השחתת המצבות "מזכירה מעשים אנטישמיים", וכי האירוע "חמור ומדאיג, במיוחד לאור העובדה שייתכן והוא נעשה תחת השגחתם של חיילי צה"ל שליוו את המתפללים".

לא המקרה הראשון

דובר צה"ל מסר כי הרוב המוחלט של המתפללים התנהג כראוי במקום קדוש. "לצערנו קומץ מתפללים החליט לעשות פרובוקציות ולחלל קברים של פלסטינים", נמסר. "צה"ל סיכם עם ראשי המתפללים כי הם יתקנו את הנזק כבר בשבוע הקרוב".

גם לפני כמה חודשים התלוננו פלסטינים בגדה על חילול בית קברות, אז היה זה בית הקברות העתיק בכפר עוורתא שמדרום לשכם. הפלסטינים טענו כי מתנחלים שהגיעו להתפלל במקום חיללו 14 מצבות, ואילו המתנחלים טענו כי במשך שלוש השנים האחרונות חוללו קברי הקדושים היהודים באופן מתמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully