וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנספר של ליברמן: מתנחלים תמורת ערביי ישראל

5.9.2001 / 10:50

שר התשתיות יגיש תוכנית מדינית ברוח זו; תושבי התנחלויות יועברו לתוך הקו הירוק, תמורת ערביי ישראל שיעברו לרשות; הערכה: ליברמן ונתניהו מנסחים תוכנית מדינית להדחת שרון

חילופי אוכלוסיה בין ערביי ישראל ליהודים שיימצאו בשטחי הרשות הפלסטינית, במסגרת הסדר מדיני – סעיף זה הוא חלק מתוכניתו המדינית של שר התשתיות, אביגדור ליברמן, שנמצאת עדיין בשלב הכנת הטיוטה ותוגש בשבוע הבא לידי ראש הממשלה תחת הכותרת "תוכנית 12 הנקודות של ליברמן לפתרון מדיני". הצעה נוספת של ליברמן, במסגרת התוכנית, דורשת לחייב את ערביי ישראל להצהיר בכתב על נאמנותם למדינת ישראל, כתנאי להשארתם בתחומי המדינה.

טיוטת התוכנית, שפורסמה היום ב"מעריב", נפתחת בהקדמה עמוסת חיצי ביקורת כלפי תפקודה של ממשלת שרון, בה מכהן ליברמן כשר. "אין לישראל אסטרטגיה, רק טקטיקה", כותב שם ליברמן, "איש לא יודע לאן הולכים, איש לא יודע מה המטרה ואיש לא יודע מה ייחשב כניצחון".

ליברמן, הפועל בתיאום עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מתכוון לדרוש קיום דיון מדיני בתוכניתו, לאחר הגשתה על שולחן ראש הממשלה. בסביבתו של ליברמן מעריכים כי קידום תוכניתו מהווה פתיחת מהלך להפלת שרון, תוך פרישת "ישראל ביתנו" מממשלת האחדות וחבירתה לגוש ימין שבראשו יעמוד נתניהו.

הסעיף מספר 12 בטיוטת תוכניתו של ליברמן עוסק בחילופי האוכלוסין. בסעיף נאמר: "השבר במרקם היחסים העדין שבין יהודים לערבים במדינת ישראל לא יאוחה מחדש...נוכחות מיעוט כה גדול עם זיקה כה גדולה לצד השני מבטיחה לא רק המשכיות של החיכוך בין שתי אוכלוסיות, אלא גם אובדן שליטה וריבונות ישראלית במקומות ריכוז גדולים של ערבים כבאום אל-פאחם...לא הייתי פוסל פנייה לקהילה האירופית ולארה"ב על מנת לתת חסות רשמית להפרדת האוכלוסיות בגבולות מדינת ישראל בגבולות מדינת ישראל הנוכחיים.

"במסגרת הסדר מהסוג הזה יש לשקול ברצינות פינוי של חלק מהיישובים המבודדים בעזה וביהודה ושומרון, על תושביהם, לתוך תחומי ישראל ופינויים של יישובים ערביים בישראל לתוך שטחי המחוזות הפלסטיניים. באותם הסדרים חדשים יחוייב כל תושב ישראל, עם קבלת תעודת זהות ישראלית, להביע בכתב נאמנות חד משמעית לישראל ולהסכים להתגייס לצה"ל. ערבי תושב ישראל שיסרב לעשות כן, יפונה, במסגרת אותו הסדר מדיני למחוזות הפלסטיניים, לפי בחירתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully