וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוויינים יעקבו אחר הזוועות בדרפור

7.6.2007 / 18:20

ממשל סודן לא מאפשר למשקיפים להגיע לחבל ולסייע לתושביו - אז "אמנסטי" הקים אתר שיספק תמונות המתעדות את הזוועות

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל הקים אתר אינטרנט המתעד באמצעות מצלמות לוויין כפרים הנתונים לסכנה בחבל דרפור שבסודן. הארגון קורא לאזרחי העולם לעקוב אחר תמונות הלוויין של 12 כפרים באתר "מבט לדרפור" (www.eyesondarfur.org), ומזהיר את השלטון הסודני כי האזור נתון במעקב סביב השעון.

האתר מספק תמונות מתעדכנות של כפרים בדרפור המאפשרות מעקב אחר הרס בתים, התקפות, מניעת אספקת מים וכדומה. מטרתן - לספק הוכחות חותכות להתרחשות הזוועות באזור.

המשבר בדרפור שבמערב סודן התחיל בשנת 2003. במהלכו בוצעה פגיעה שיטתית ועקבית בזכויות אדם מהקשות ביותר בזמננו. רצח המוני, אונס, חטיפות וטרנספר מאסיבי הן מנת חלקם של תושבי החבל בכל יום בארבע השנים האחרונות. מאות אלפי תושבי דרפור נהרגו ועוד כ-2 מיליון הפכו לפליטים כתוצאה מהתקפות מכוונות של לוחמי ג'נג'וויד והפצצות של צבא סודן.

למרות הזוועה המתמשכת, מסרב הממשל הסודני לדרישות רבות מצד האו"ם וגורמים בינלאומיים נוספים להצבת משקיפים באזור. "דרפור זקוקה למשקיפים על מנת למנוע את המשך הפרת זכויות האדם בחבל. בינתיים, אנו מנצלים יכולות טכנולוגיות בכדי להבהיר לנשיא אל-בשיר שאנחנו צופים מקרוב במתרחש, ולא נהסס לחשוף כל פגיעה נוספת בזכויות אדם", אומרת יו"ר אמנסטי העולמי איירין חאן. "מטרתנו היא להמשיך ללחוץ על סודן להתיר למשקיפים להתפרס באזור ולשנות את חייהם של תושבים הנתונים בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully