וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה לחיזבאללה

דודי זילברשלג

7.6.2007 / 12:59

דודי זילברשלג מודה לחיזבאללה על דבר אחד טוב שהצליחו לעשות – לרתום את המגזר העיסקי לפעילות חברתית וציבורית בישראל

אחת התוצאות החיוביות של המלחמה בקיץ האחרון, נוגעת במישרין במעורבות המגזר העסקי, בקהילה.
שנים של יזמות עסקית- חברתית, ארגוני גג,ארגוני דחיפה וקידום למיניהם, לא עשו מה שעשה החיזבאללה. עד שלא רק בסיוע ותמיכה וולונטרית עסקינן, אלא בהשקעות חברתיות עתירות הון ומעל לכל במעורבות של ממש, בעשייה עצמה, בגיבוש דרכי פעולה וביצירת ממשק מתמיד, בין המגזר העסקי למגזר השלישי.

יש לשבח את שיטת המינופים הכלכליים, שהועתקו משווקים אחרים אל השוק החברתי וכך בשיתופי פעולה מבורכים בין גופים שונים, המגזר הציבורי הרדום התעשת קמעא, נשאב את המרחב החברתי, אף אם לא בגילה יתירה. אנשי עסקים בולטים חששו עד לאחרונה מביטוי פומבי לעשייתם החברתית , מחמת הציניות הישראלית השלטת במקומותינו, עושה בנו שמות ומשמידה בהבל פה את שארית תום הלב שבנו.

החברה הישראלית מקיימת בפועל את אמירתו המושחזת של הרבי מקוצק זצ"ל שאמר, "אני תקוה שחסידי יחטאו בגלוי ואת מעשיהם הטובים יעשו בסתר" כל זאת מחרדת הדין והבריחה מן היוהרה, בישראל טובת הלב והעין, מוטב לעשות מעשים טובים בסתר, לא לתת פתחון פה לציניקנים ולמלעיזים, המשייכים מטרות פסולות לעושים ולמעשים. אלא שבמלחמה האחרונה, דנקנר ודוגמתו חוללו שינוי מופלג גם בדעת הקהל ואפילו בתקשורת, המעורבות האישית בפרויקטים, הליווי המקצועי, האינטנסיביות והיקף ההשקעה האדיר, עשו את זה.

אתמול (ד') חולקו אותות "גלובס" לעסקים המשקיעים את המיטב בקהילה, מזה שנים מוענק פרס יוקרתי זה, בראיה מקורית, על יצירתיות, חדשנות, היקף השקעה ועוד מדדים ממדדים שונים, שכל תכליתם, לגמול טוב, לעושים טוב ולקדם את העשייה החברתית בישראל. הפרס נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל בתחום המגזר השלישי.

יוזמה זו מבטאת את המעורבות העמוקה של כל קבוצת פישמן על הרשתות ועסקיה האחרים, אשר כולם נטועים עמוק במשך שנים ארוכות בעשייה חברתית יוצאת דופן. היכרות קרובה שלי, עם פעילות הקבוצה, בכל תחומי העשייה החברתית, אשר רובם לוטים בערפל כבד ומתקיימים כמעט במסתורין, מלמדים לא רק על חלוציות בתחום, בהיקף ובתפיסת עולם, הם מצביעים על אמונה עמוקה, בהשקעות חברתיות, מושכלות מאוד, עם אג'נדה ברורה ומוסדרת, מקומם המיוחד של אנשים עם מוגבליות, במעגלי העבודה בקבוצה, אומרים הכל.

השנה אחרי שנה לא קלה שעברה על אליעזר פישמן, שמתי נפשי בכפי, והחלטתי לתת ביטוי לפרס אותו קיבל ועוד יקבל פישמן, משמים. אחרי המשבר עם הלירה הטורקית, אמרתי לחבר קרוב, מן המקום המר הזה,עוד יצא מתוק, פשוט מתוך אמונתי כי האיש ראוי ועבור שום מעשה טוב איננו יגעים לריק. התוצאות העסקיות של פישמן השנה מלמדות, שלא רק ההגינות ונטילת האחריות משתלמת אלא גם ההשקעה החברתית להיטיב עם החברה, משולמת בכפל כפליים.

רמב"ם אומר "אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס" כי "פרס" שונה מלשונות תמורה או שכר, כי "שכר" הוא תשלום הניתן כגמול הולם למלאכה "פרס" משמעותו "מתנה" הניתנת לאדם בחסד כאות חיבה והערכה, אך אינו מתחייב מן הדין. אולם אין די בכך ורק בעת שהמגזר העסקי ייתרם להובלת המסע החברתי לצד המגזר השלישי והממשלה שתכוון את ההתנהלות – רק אז תבוטח תמורה ממשית ממרקם החברתי הרעוע שמדינת ישראל מתמודדת עמו כעת.

הכותב הינו יו"ר רשת מרכזי רווחה משלימה "מאיר פנים – הכח לתת" ומשמש כחבר בועדת השיפוט של אות גלובס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully