וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 הרוגים בסופת הציקלון במפרץ הפרסי

יוני מנדל

7.6.2007 / 10:48

הסופה גרמה לניתוק חשמל וטלפונים בעומן, ו-600 מ"מ של גשם גרמו לשטפונות אדירים. הסופה ממשיכה כעת לחופים בדרום אירן

לפחות 12 בני אדם נהרגו בסולטנות [[עומן]] כתוצאה מפגיעת סופת הציקלון "גונו". הסופה, שפגעה תחילה בחופי המזרחיים של עומן ביום שלישי בערב והגיעה לבירה מוסקט אתמול בשעות הצהריים, גרמה לפגיעה בקווי מתח גבוה, בתשתית התקשורת במדינה ולשטפונות עזים שנגרמו בשל ירידת 600 מ"מ של גשם ביממה אחת של סופה. במהלך הלילה כאמור הביאה "גונו" גם לאבדות הראשונות בנפש במדינה.

עבדאללה מלך ערב הסעודית התקשר אמש למנהיג עומן הסולטן קאבוס והציע לו את עזרתו. "ערב הסעודית תעמוד לצידה של עומן, תתמוך בה ככל שיידרש ותעמיד את כל משאביה לשיקום עומן ולסיוע לתושביה", נאמר בהודעת הממשל הסעודי.

אירן: 40 אלף איש פונו מבתיהם

אחרי הפגיעה בעומן המשיכה סופת הציקלון, כפי שחזו המומחים, לכיוון החופים הדרומיים של אירן. עד כה דווח על הרוג אירני אחד, תושב עיר הנמל בנדר עבאס, אולם החשש הוא שהסופה תביא לנפגעים נוספים.

יאסר חזבאווי, נציג כוחות החירום במחוז הדרומי של אירן, אמר לרשות אל-ערביה ש"סופת הציקלון מתקרבת לשיאה והיא גורמת לנזקים חמורים באזור, לרבות נפילת מתח חשמל וניתוק קווי הטלפון באזור". הוא הוסיף ש"מהירות הרוחות מגיעה ל-200 קמ"ש וגובה הגלים נע בין שני מטרים לחמישה מטרים".

עד כה פינו כוחות החירום האירנים כ-40 אלף בני אדם מחופיה הדרומיים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully