וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נפרוש מהממשלה אם רה"מ לא יתפטר

דוריה למפל ואיתמר בטיטו

7.6.2007 / 0:32

לדברי ברק, אם אולמרט לא יתפטר עד לפרסום דו"ח וינוגרד הסופי, העבודה תפעל לבחירות חדשות. פינס הודיע על תמיכתו בברק

במסיבת עיתונאים שכינסו הערב המועמד לראשות העבודה אהוד ברק וח"כ אופיר פינס, אמר ברק: "החלטתי, שלאחר בחירתי ליו"ר המפלגה ב-12 בחודש, בכוונתי להביא לוועדת וינוגרד הצעת החלטה, לפיה על אולמרט להסיק מסקנות ולהתפטר, כפי שעשו חלוץ ופרץ, כל אחד בדרכו שלו".

לדברי ברק, "במידה ולא יעשה כן עד לפרסום הדו"ח המלא, נאלץ לסיים את השותפות ולפעול להקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית או לקביעת מועד לבחירות".

במהלך הכינוס הודיע פינס על תמיכתו בברק, לקראת הסיבוב השני של הפריימריז בעבודה. פינס סיים את הסיבוב הראשון במקום הרביעי עם תמיכה של כשמונה אחוזים מקרב המתפקדים.

בהודעת התמיכה אמר פינס, כי "אמרתי כבר שהחלטתי במי לתמוך תהיה קשורה לעמדות לגבי דו"ח וינוגרד, לא נראה שעמי אילון גיבש עמדה שאיתה הוא מתכוון להגיע למרכז המפלגה". פינס הוסיף, כי "אני לא אדם של עסקאות - לא עשיתי עסקה עם ברק".

"קבענו רף מוסרי", הוסיף פינס, ואמר "תוך ארבעה חודשים לכל היותר, המערכת הפוליטית תאלץ את אולמרט לקחת אחריות אישית על מחדליו, במידה וברק יבחר. אני לא אשב אפילו דקה אחת בממשלת אולמרט בעד שום תפקיד בעולם", אמר. לדבריו, הוא רואה בברק כמי שמסוגל להפוך את מפלגת העבודה למפלגת שלטון.

הסקרים צופים מירוץ צמוד

התמיכה הגיעה לאחר חבירתו של היו"ר הנוכחי עמיר פרץ, מי שהגיע למקום השלישי בפריימריז עם 22.4% מהקולות חבר לעמי אילון, הצטרפותו של פינס למחנה ברק, שהוביל בסיבוב הראשון, משפרת עמדות מול הצמד אילון-פרץ. הסקרים צופים מירוץ צמוד בין השניים בבחירות, שייערכו ביום שלישי הקרוב, ה-12 ביוני. אילון נועד היום עם פינס בניסיון להניא אותו מתמיכה בברק.

בממשלה ה-31 מונה פינס לתפקיד שר המדע, הטכנולוגיה, התרבות והספורט. עם זאת, לאור הסכמת עמיר פרץ לשבת בקואליציה עם ישראל ביתנו, הודיע פינס על התפטרותו, והתמודדותו על תפקיד יו"ר העבודה.

(פרסום ראשון: 13:20. עדכון אחרון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully