וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: היערכות בצפון להרתעת הסורים

6.6.2007 / 9:39

שר הביטחון אומר כי הגדלת הכוחות בצפון נועדה לגרום לסורים להימנע מתקיפה. עם זאת הוא אומר "יש לבחון אסטרטגיה מדינית"

שר הביטחון עמיר פרץ הורה לצה"ל לפני עשרה חודשים להיערך בגבול עם סוריה בכוחות מתוגברים, כך עולה מראיון שקיים בגלי צה"ל. פרץ אמר כי הנחה את צה"ל "להגדיל את היקף הכוחות מול החזית הצפונית", וכי "לאור האיומים שיננו את קו המחשבה שהוביל את הצבא - כיום אנו יודעים כי צה"ל צריך להיות ערוך ומוכן בכל הגזרות". עם זאת אומר פרץ כי "יש לצמצם בהצהרות מיותרות, ולהציג בפני הציבור תמונה מאוזנת".

לדברי פרץ, "יש להיערך במידה הנכונה לעימות". במסגרת זו, לטענתו, ניתן למנוע הסלמה צבאית על ידי חשיפת האיום הגלום בכוחות הפרושים בצפון, ודווקא "הפגנת השרירים" הפומבית עשויה לאפשר לישראל להימנע מהפעלת הצבא: "לאחר שיראו את כוחותינו נערכים, הצדדים ישקלו שנית צעדיהם", אמר פרץ, והוסיף כי "צה"ל מעביר מסר לסוריים. אנו בודקים את כשירות הכוחות בשל מסרי הטרור, אך אין להם שום קשר לכוונות התקפיות כלפי סוריה".

בעוד שבקבינט הביטחוני מתקיימת הערכת מצב פסימית למדי בנוגע למערך הצבאי הסורי ולכוונתיה של סוריה, פרץ שב והדגיש כי ישראל לא תהיה זו שתפתח במערכה, וציין את הצורך בפעילות מדינית: "ההסלמה במילים יכולה להפוך להסלמה במעשים. אומנם יש בצה"ל רוח מהפכה ומרגישים היקף האימונים שלא נעשה בעשור האחרון, אך אני מציע להסתכל על סוריה כמגמה אסטרטגית בשאלה המדינית דווקא".

בהתייחסו לאפשרות של הסכם שלום עם [[סוריה]], אמר פרץ, "ישנם ימים שמורגשות רוחות שלום ולעתים רוחות מלחמה. כל האפשרויות נבדקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully