וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין שבזק מסתירה מכם

מיתר שליידר

5.6.2007 / 17:20

סקר של המועצה לצרכנות מעלה שכ-70% מהציבור לא יודע כמה עולה לו שירות החיוג האוטומטי של 144. בזק: הטענות אינן נכונות

התקשרתם ל-144 ואז הקשתם על כוכבית כדי להתקשר למספר הטלפון שחיפשתם? יכול להיות שזה עלה לכם הרבה כסף.

תחקיר שערכה המועצה לצרכנות מעלה כי נזק כספי של כ- 20 מיליון שקל בשנה, נגרם לצרכני שירות 144 של בזק המשתמשים בשירות החיוג האוטומטי המוצע עלי ידי החברה, וזאת משום שהצרכנים אינם יודעים מהי עלות השירות. מבדיקת המועצה מסתבר כי בזק אינה מיידעת את הצרכנים מהי עלות החיוג האוטומטי באף אחד מהמקומות בהם היא מפרטת את עלויות השירותים לצרכנים.

חישוב פשוט שערכה המועצה לצרכנות מעלה כי עלות שירות החיוג האוטומטי תכפיל עלות שיחה פנים ארצית של בזק בת דקה– פי 13 בשעות השפל ופי 5.3 בשעות השיא - תענוג יקר ומפוקפק עבור רוב הצרכנים רק כדי להימנע מלחייג את המספר המבוקש.

מסקר שערכה המועצה במסגרת בדיקת הנושא עולה כי כ- 69% מהמשתמשים בשירות החיוג האוטומטי של בזק מצהירים כי היו נמנעים מצריכת השירות לו היו יודעים מה מחירו, וכי מעתה הם מתכוונים לחייג באופן עצמאי.

"הטענה לנזק של מיליונים מופרכת"

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג פנה למשנה למנכ"ל בזק איקה אברבאנל, בדרישה, ליידע את הצרכנים לגבי עלות השירות בהודעה המוקלטת המציעה את חיוג ההמשך. במכתבו הדגיש עו"ד פלג כי הימנעותה של בזק מלמסור מידע בסיסי לצרכן לגבי עלות חיוג ההמשך, פוגעת לכאורה בזכות הבחירה של הצרכן לבחור בין קבלת השירות בחיוג המשך לבין ביצוע חיוג ידני ללא עלות נוספת למחיר השיחה.

מבזק נמסר לוואלה! חדשות כי "טענות המועצה לצרכנות אינן נכונות בשום היבט. הטענה כאילו נגרם לצרכנים 'נזק' במיליוני שקלים - היא דמגוגיה מיותרת של מספר מופרך שאין מאחוריו מאום ולא נועד אלא על מנת להשיג כותרת בעיתון".

עוד נמסר בתגובה כי בזק פרסמה את התעריפים החדשים במגוון רחב של דרכים ובאופן הברור ביותר - כך שלא ניתן לבוא אליה בטענה כאילו המידע לא הועבר לציבור. בין השאר, התפרסם נושא תעריף השלמת שיחה במודעות בעיתונים, בכתבות בכלי התקשורת, בחשבונות הטלפון של כל לקוחות בזק, באתר האינטרנט של בזק (שם מצוי המידע באופן קבוע, בניגוד גמור לנטען), בכל הרשומות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully