וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפייה בטלוויזיה משמינה

5.6.2007 / 8:43

לפי מחקר אמריקאי חדש, הצפיייה בטלוויזיה מסיטה את המיקוד של הצופה מטעמו ומריחו של האוכל וגורמת לעלייה במשקל

לפי מחקר חדש, בני אדם נוטים לאכול יותר בזמן שהם צופים בטלוויזיה. תוצאות המחקר גם מצביעות על כך שככל והתוכנית בה צופה האדם, יותר מעניינת, כך גם האדם יאכל יותר.

המחקר שנערך על ידי ד"ר אלן הירש ממכון מחקר ב[[שיקגו]] בחן את ההשפעות שיש בצפייה בטלוויזיה על דפוסי האכילה של בני האדם. במהלך המחקר, 45 מתנדבים אכלו חטיפי צ'יפס תוך כדי צפייה בתוכניות האירוח של [[ג'יי לנו]] ו[[דיוויד לטרמן]]. לשם ביקורת, בחן המחקר גם את דפוסי האכילה של המשתתפים בזמן שהטלוויזיה לא דלקה.

לפי תוצאות המחקר, בזמן שצפו בטלוויזיה, אכלו המשתתפים למעלה מ-40% מאשר בזמן שהטלויזיה הייתה כבויה. הירש מסביר את הנתונים בכך שהצפייה בטלוויזיה משכיחה מהצופה את תחושת השובע ומכאן גורמת לעלייה במשקל.

"רוצה לרזות- כבה הטלוויזיה"

לדברי ד"ר הירש, התרכזות בטעמו ובריחו של האוכל גורמת לכך שתחושת השובע תופיע מהר יותר, ומכאן כמות האוכל אותה צורך האדם תקטן. אולם, הצפייה בטלוויזיה מסיטה את תשומת לבו של הצופה מטעמו וריחו של האוכל וגורמות לו לאכול יותר. הירש סיכם את מחקרו ואמר: "אם ברצונך לרזות, עליך לכבות את הטלוויזיה או לצפות בתוכנית משעממת".

מחקרים רבים הצביעו בעבר על קשר ישיר בין צפייה בטלוויזיה לעלייה במשקל. אולם מחקר זה הוא הראשון שלא מסביר את הקשר בחוסר פעילות פיזית מצד הצופה, אלא דווקא בחוסר מיקוד בטעם ובריח של האוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully