וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתקשר לנמר

4.6.2007 / 19:57

נמרים הם בעיה בכפרי הודו, במיוחד ליד יערות. מה עושים? מושכים אותם החוצה עם רינגטונים. של קולות של פרות, כמובן

שומרי יערות בהודו מצאו דרך חדשה למשוך אליהם נמרים שחדרו לישובים של בני אדם: רינגטונים. לא, הנמרים עדיין לא פיתחו חוש מוזיקלי או חיבה למידי – הם משתמשים ברינגטונים ההודים הפופולארים של פרות גועות. לפעמים הם מגוונים גם ברינגטונים של קולות עיזים ותרנגולים.

בעית הנמרים ידועה במדינת גוג'ראט ההודית – הם נודדים לכפרים הסמוכים ליערות בחיפוש אחר מזון, ואם אפשר לנשנש על בן אדם, מה טוב. עד כה, הדרכים המקובלות למשוך אותם החוצה היו בעיקר עיזים חיות קשורות לעצים. העיזות פעו, הנמרים רצו לתפוס אותן – ונפלו לבורות גדולים מכוסים שהוכנו במקום מבעוד מועד. אבל לא תמיד העיזים יצאו מזה בשלום, ועיזים זה יקר.

"קולות הפרות והעיזים הנשמעים מהטלפון הסלולרי הוכחו כיעילים לצרכי לכידת הנמרים", אמר אחד משומרי היער הבכירים במקום, די וסאני. הוא הוסיף כי שומרי היער הורידו למכשירי הסלולרי שלהם רינגטונים עם קולותיהם של יותר מעשר חיות. כשפולש נמר לכפר הם פשוט מחברים רמקולים לסלולרי, מחביאים מאחורי כלוב, ומשמיעים את הרינגטון שעה-שעתיים. בסופו של דבר, הנמר המסוקרן מגיע לחפש את הטרף הקל, ונכלא בכלוב.

הרינגטונים המושיעים שימשו עד כה לפיתוי חמש נמרים בעידן הסלולרי של שומרי היערות, שנמשך כבר חודש. הנמרים כולם שוחררו חזרה בעומק היער. פעילים למען איכות הסביבה, למרות נטייתם הידועה להתנגד לקדמה, דווקא מברכים על היוזמה החדשה. לדבריהם, השימוש בבורות גרם לחתולים הגדולים לשבור את רגליהם לעיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully