וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עירק במוקד עימות הדמוקרטים

שי אילן

4.6.2007 / 12:18

קלינטון, אובאמה ואדוארדס, המועמדים המובילים, ועוד 5 מדשדשים התנגשו לקראת הפריימריז. האמריקאים חושבים שאובמה ניצח

ג'ון אדוארדס התבטא אמש בחריפות נגד המלחמה בעירק, בעימות שנערך בין השלישיה הפותחת של המפלגה הדמוקרטית לבית הלבן: הילרי קלינטון, ברק אובאמה ואדוראדס עצמו.

אדוארדס, מי שהיה מועמד לסגן הנשיא בבחירות האחרונות בארה"ב, תקף את אובאמה ואת קלינטון על חוסר נחישות בהסגת הכוחות האמריקאים, תוך ניסיון לפנות לציבור הדמוקרטי המתנגד למלחמה. "יש בינינו הבדלים, וחשוב שהציבור ידע אותם", אמר אדוארדס. "צריך להבהיר את ההבדל בין מי שחושב שהגיע הרגע המכריע לסיים את המלחמה, לבין מי ששותק".

הסנטור אובאמה אמר בהקשר זה שהוא התנגד למלחמה מההתחלה, בעוד שקלינטון ואדוארדס הצביעו בעדה. לאדוארדס הוא אמר "אתה באיחור של ארבע וחצי שנים מבחינה מנהיגותית בעניין העירקי". הילרי קלינטון, לעומת זאת, הוסיפה לנסות להציב את עצמה במרכז הפוליטי. היא דברה בזכות המלחמה בטרור העולמי, כמי שמייצגת את מדינת ניו יורק בסנאט וחיה את המציאות אחרי 11 בספטמבר.

אולם ג'וזף ביידן, מועמד נוסף שהיה הדמוקרט היחיד שהצביע בעד תקציב המלחמה האחרון, הזכיר לכולם את חוסר התוחלת שבהצהרות. "אתם תפסיקו את המלחמה כשייבחר נשיא דמוקרטי", אמר ביידן, תוך התייחסות לזכות הווטו של הנשיא. "אני אוהב את האנשים האלה שאומרים לכם שהם יפסיקו את המלחמה", הוסיף.

"ביל יהיה שגריר נודד"

המועמדים נשאלו כיצד הם ישתמשו בניסיונו של הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, אם ייבחרו לנשיאות. תשובתה המשעשעת של הילרי קלינטון: "אם אבחר לנשיאות, בעלי היקר ביל קלינטון יהיה אחד האנשים שיישלחו לרחבי העולם כשגריר נודד".

אתר האינטרנט הפופולרי Drudge report ערך סקר בין קוראיו, בו השתתפו כ-34 אלף איש, בשאלה מי היה המנצח בעימות הדמוקרטי. ברק אובמה זכה בניצחון סוחף, עם 36 אחוז מן הקולות. הילרי קלינטון אחריו עם 12 אחוז ואילו ג'ון אדוארדס מדשדש עם 6 אחוזים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully