וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ: מנבר לא ישוחרר בימים הקרובים

4.6.2007 / 1:28

הדיווחים על שחרורו המוקדם של איש העסקים שהורשע במכירת ידע וחומרים כימיים לאירן, הוכחשו הערב על ידי גורמים רשמיים

הפרסומים על שחרורו הצפוי בימים הקרובים של נחום מנבר, שנכלא לאחר שהואשם בסחר בחומרים כימיים ובציוד צבאי עם אירן, הוכחשו אמש על ידי גורמים בשב"כ. זאת, לאחר שבערוץ 2 נטען, כי מנבר צפוי לעמוד השבוע בפני ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, בבקשה לנכות שליש ממאסרו.

כתב "הארץ" יהונתן ליס ושירות ה"ארץ" מוסיפים:

מטעם שב"ס נמסר כי לחובתו של מנבר לא נזקפו בעיות משמעת כלשהן וכי יצא לחופשות סדירות במהלך תקופת ריצוי עונשו. בשמונה השנים האחרונות מנבר כלוא בכלא ניצן.

מנבר הורשע בשנת 1998 בשלוש עבירות: סיוע לאויב במלחמתו בישראל, ניסיון לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

השופטים כתבו בגזר דינו כי מנבר מכר "למדינת אויב קיצונית כאירן - המאיימת להשמידנו השכם והערב והתומכת בטרור נגדנו - ציוד, חומרים וידע לבניית מפעלים לחומרי לחימה כימיים ומן המסוכנים שבהם". לטענתם, עשה הנאשם תמורת בצע כסף, וגרף לכיסו מיליוני דולרים, "כשהוא מקריב את ביטחונה של המדינה ושלומה, על מזבח תאוות הבצע הבלתי מרוסנת שלו". התביעה הדגישה כי איש העסקים המשיך במעשיו למרות שהוזהר בידי הרשויות בישראל, והיה ער לסיכון יוצא הדופן של מעשיו לביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully