וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז לפתיחת שוק תקשורת הפנים לתחרות יפורסם בעוד כחודש

20.6.2000 / 8:26

עד כה הודיעו יורוקום, ברק, תבל וסלקום על כוונתן להתמודד במכרז

משרד התקשורת יפרסם בתוך כחודש את המכרז לפתיחת שוק שיחות הפנים לתחרות. המכרז יתמקד בתדרי ה-LMDS. התדרים יאפשרו לחברות שיתחרו בבזק להקים רשתות טלפוניה ונתונים ללא צורך במערכות כבלים באזורי מגורים. התדרים מאפשרים העברת נתונים ברשת אלחוטית בפס רחב. עד כה הודיעו יורוקום, ברק, תבל טלקום וסלקום על כוונתן להתמודד במכרז.

"הארץ" מפרסם עוד כי משרד התקשורת יקבל ככל הנראה את תביעת ברק ויורוקום לחייב את בזק להשתמש בתשתיותיה בהקמת רשת תקשורת, אם יזכו במכרז שיחות הפנים. נראה כי שוק תקשורת הפנים יתבסס ברובו על תשתיות בזק, חוץ מהגישה עצמה לבית הלקוח, שתתבצע בגישה אלחוטית.
סמנכ"לית השיווק של בזק, פנינה שנהב, אמרה אתמול כי "בזק לא תרשה למתחרים לרכוש ממנה שירותים כדי למכור אותם במחיר גבוה יותר למנויים".

הודעתו של בן אליעזר נתקלת בהתנגדותם של עובדי בזק, שהודיעו כי לא יסכימו להפרטת החברה ולפתיחת השוק לתחרות לפני הסכם עימם. העובדים טוענים כי המשרד פותח את המכרזים לתחרות בבזק במקביל לחסימת האפשרות של בזק עצמה להתחרות בתחום האינטרנט המהיר.

אולם מבזק נמסר גם כי במשא ומתן עם משרד התקשורת חלה התקדמות, ומנכ"ל החברה, אילן בירן, ציין כי הפרטת החברה תושלם עד סוף השנה.

"הארץ" מפרסם עוד כי המשרד לא יתיר ליותר מחברה אחת מקבוצת אי.די.בי להתמודד במכרז על תדרי ה-LMDS, שיפתח את השוק לתחרות. אי.די.בי מחזיקה באחוזים בברק, בסלקום ובתבל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully