וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: לעגן בחוק איסוף הדם הטבורי

3.6.2007 / 11:43

חברת 'ביוקורד' מבקשת מהכנסת לעגן בחוק את חובתם של רופאים להביא לידיעת משפחות את דבר האפשרות להירשם לשירות

חברת ביוקורד, המשמשת כבנק לשימור תאי גזע שמקורם בדם חבל הטבור, פנתה לכנסת בדרישה לעגן בחוק את חובתם של רופאים להביא לידיעת משפחות את דבר האפשרות להירשם לשירות איסוף דם טבורי.

בפנייתה מבקשת החברה להשוות את המצב בארץ למדיניות הנקוטה בחו"ל. חברות הביטוח בחו"ל מנחות את הרופאים, לספק למשפחה המטופלת מידע על האפשרויות השונות בנושא הדם הטבורי ולתעד בכתב את הנושא, בתיק האישי של המטופלת, אחרת – לא תכסה אותם פוליסת האחריות המקצועית.

תאי הגזע, שביכולתם לייצר את כל אחד מסוגי התאים הרבים המצויים בגוף האדם, נלקחים מהתינוק בלידתו ויכולים להציל את חייו וחיי בני משפחתו. המחקר הרב בתחום פורץ דרכים חדשות לעתים תכופות מתפרסמים גילויים וטיפולים חדשים. ברחבי העולם התבצעו עד עתה אלפי השתלות של תאי גזע טבוריים כטיפול במחלות ממאירות וגידולים סרטניים ואף במחלות שאינן ממאירות.

לדברי מיקי שחם, מנכ"ל ביוקורד, בחלק ממדינות ארצות הברית החלה חקיקה להסדרת התחום ובחלק ממדינותיה מחוייבים כיום הגינקולוגים להביא לידיעת המשפחה את דבר האפשרות לשמר את הדם הטבורי. "החקיקה החלה עקב תביעות רשלנות אשר הוגשו כנגד רופאים שלא יידעו את המשפחות ובחלוף זמן, עלה הצורך הרפואי במשפחה בתרומה וזו לא הייתה זמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully