וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון הרג בכיר בפתח אל-איסלם

שי אילן ויוני מנדל

3.6.2007 / 13:39

נעים דיב ראלי היה אחראי לשליחת לוחמים לעירק ונהרג בקרב במחנה נהר אל-בארד בצפון המדינה. צבא לבנון מפגיז מטרות במחנה

הארץ, סוכנויות הידיעות:

צבא לבנון הרג את נעים דיב ראלי (אבו ריאד), מספר שלוש בארגון פתח אל-איסלם, במהלך הקרבות המתרחשים בין הצדדים במחנה נהר אל-בארד שבצפון המדינה, כך אמרו היום גורמי ממשל בלבנון. ראלי היה אחראי לשליחת לוחמים לעירק, ולדברי סגן מפקד הארגון שיהאב אל-כאדור (אבו חוריירה), הוא נהרג שלשום.

גם גורמים פלסטינים בדרום לבנון אישרו את הידיעה ואמרו כי ראלי היה מוכר במחנות עין אל-חילווה ומיה-מיה שליד צידון כפעיל שגייס לוחמים שנשלחו להילחם בעירק. אולם לאחר שהתקבלו תלונות אודות פעילותו, הוא עבר לנהר אל-בארד והצטרף לארגון פתח אל-איסלם. מוקדם יותר הכחיש אבו חוריירה את השמועות לפיהן מנהיג הקבוצה שאקר יוסף אל-עבאסי נפצע בקרבות. לפני כשבועיים נהרג בקרבות אבו מדיאן, שנחשב עד אז לסגנו לש אל-עבאסי.

חודשו ההפגזות על המחנה

צבא לבנון חידש הבוקר את ההפגזות על מחנה הפליטים הפלסטיני נהר אל-בארד שבצפון המדינה, בו מתבצרים קיצונים איסלאמים מארגון פתח אל-איסלם. זהו היום השלישי של המתקפה הצבאית הנוכחית על המחנה, אולם בניגוד להפגזות ביומיים הקודמים שכוונו לפאתיו, היום מכוונת האש למטרות בתוך המחנה עצמו.

כוחות לבנוניים חדרו אתמול למחנה בסיוע של מסוק שתקף מטרות, אולם בשלב זה לא ברור מהו עומק החדירה הצבאית למחנה. שני מסוקים נוספים סיירו באזור, ומדובר בפעם הראשונה זה שנים רבות, בה מפעיל צבא לבנון את חיל האוויר שלו. אתמול נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו עשרה, ובכך עלה מספר ההרוגים בקרב צבא לבנון ל-38.

לפחות 20 אזרחים וכ-60 חמושים נהרגו בקרבות. פעילות צבא לבנון במחנה מנוגדת להסכם מ-1969, שמעניק את הסמכות לשליטה במחנות הפליטים הפלסטינים לארגונים הפלסטינים ול[[אש"ף]]. מתוקף ההסכם מפעיל אש"ף את הסהר האדום הפלסטיני וארגונים מזוינים שאחראים לשיטור במחנות.

וידיאו: רויטרס עריכת וידיאו: בת גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully