וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן יזרי: האוצר מעכב את מיגון בתי החולים

31.5.2007 / 13:28

תוכנית מיגון בתיה"ח באשקלון ובצפון בסכנת ביטול. האוצר עדיין לא העביר את חלקו למימון הפרויקט. התורמים: מדינת ישראל לא רצינית

שר הבריאות יעקב בן יזרי תקף היום בחריפות את משרד האוצר, שלא מעביר כספים לתוכנית מיגון בתי החולים בצפון הארץ ואשקלון. בראיון לגלי צה"ל אמר השר כי משרד האוצר מעכב את הפרויקט ותכנית המיגון נמצאת בסכנת ביטול. התורמים מאיימים למשוך את התרומות שלהם בסך 320 מיליון שקלים אם המדינה לא תעביר את חלקה במימון - 160 מיליון שקלים.

התכנית גובשה במשרד הבריאות בעקבות מלחמת לבנון השנייה, ובמסגרתה הוחלט על מיגון חדרי המיון בבתי החולים בנהריה, טבריה, חיפה ואשקלון, וכן הקמה של מחלקות אשפוז תת-קרקעיות, כדי לאפשר פעילות מתחת לקרקע בעת הצורך. בתי החולים בצפון ובעוטף עזה מהווים יעד אסטרטגי. כזכור, במהלך המלחמה האחרונה פגעו שתי קטיושות בבתי החולים בצפת ובמחלקת העיניים בבית החולים בנהריה.

בעקבות העיכובים במימון חלקה של הממשלה, מאיימים התורמים שגוייסו לנטוש את התכנית. לדבריהם, "מדינת ישראל לא רצינית, לא שמענו על דבר כזה בשום מקום בעולם שפילנטרופים צריכים לממן את בתי החולים, שזו ללא ספק פעולה באחריות הממשלה, אז אפילו את השליש שנותר ישראל לא יכולה לממן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully