וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא הפל-קל נידון לארבע שנות מאסר

31.5.2007 / 10:21

אלי רון הורשע בגרימת מוות ברשלנות. השופט: ”אדם סביר כמו רון היה צריך להיות מודע לפגמים”. רון יערער: האסון לא קרה בגלל הפל-קל

המהנדס אלי רון, יוצר שיטת הפל-קל, נידון ל-4 שנות מאסר בפועל. זאת, שש שנים לאחר האסון באולמי ורסאי, בו נהרגו 23 בני אדם ונפצעו כ-300 נוספים. המהנדסים שתכננו את בניין אולמי ורסאי נידונו ל-22 חודשי מאסר בפועל.

ב"הארץ" דווח כי בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע בחודש דצמבר את רון בגרימת מוות ברשלנות ובחבלה רשלנית. המהנדסים אורי פסח, דן שפר ושמעון קאופמן הורשעו בעבירות דומות. רון הודיע שיערער על ההחלטה, לדבריו, "האסון לא קרה בגלל שיטת הפלקל", ובכוונתו להוכיח זאת בבית המשפט העליון. פרקליטות המדינה טרם החליטה אם תערער גם היא.

בית המשפט קבע כי הוכח ששיטת ה"פל קל" אינה תקנית ומהווה שיטת בנייה מסוכנת, וכי אלי רון התרשל בעצם הפצת השיטה ומכירתה. עוד נקבע כי רון דבק בשיטה למרות שהיו התראות לגבי הפגמים שבה. "אדם סביר במקומו של רון יכול וצריך היה להיות מודע לפגמים ולסיכון שבשיטת הפל קל", כתב השופט, משה גל.

"התוצאה באסון ורסאי היא קשה מנשוא, אסון אזרחי רשלני מהכבדים והחמורים שידעה המדינה בכל שנות קיומה. ההרג והפגיעות ההמוניות בגוף החוגגים פגעו וקרעו משפחות שלמות ועולמן חרב עליהן באחת", סיכם השופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully