וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

30.5.2007 / 23:27

לאחר פתיחה שלילית בעקבות הנפילות בסין - המדדים המובילים חתמו בעליות. מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו בשיעור של 0.8%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים של עד כ-0.5% בתגובה לנפילות השערים בסין, אולם המדדים המובילים בוול סטריט החליפו בהמשך המסחר את הצבע האדום בצבע הירוק. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.8% ל-13,633 נקודות, מדד S&P 500 עלה אף הוא ב-0.8% ל-1,530 נקודות ומדד נאסד"ק לא פיגר מאחור ועלה ב-0.8% ל-2,593 נקודות.

בורסת שנחאי ננעלה הבוקר בירידה חדה של 6.3%, אך עם זאת, הבורסות בהן סוחרים הזרים ננעלו בירידות חדות הרבה פחות: מדד שינואה 25 איבד 1.9% ומדד האנג סאנג ההונג קונגי ירד ב-0.9%. הסיבה לירידות - החלטת ממשלת סין להעלות את המסים הקשורים בהשקעות בבורסות המקומיות, כדי להרגיע את העליות החדות בשווקים במדינה בחודשים האחרונים.

הצניחה בסין מגיעה שבוע לאחר שנגיד הבנק הפדרלי האמריקאי לשעבר, אלן גרינספאן, הזהיר כי השווקים הסיניים עומדים בפני "תיקון דרמטי", כך לדבריו. אין זו הפעם הראשונה בה סין צונחת - הפעם האחרונה היתה לפני כשלושה חודשים, כשבורסת שנחאי צנחה בכ-9% ומשכה אחריה את מדד דאו ג'ונס לירידה החדה ביותר מאז פיגועי ה-11 בספטמבר. אך לאחר התיקון החד למטה, שבו השווקים בסין לעלות וכך גם השווקים בעולם, וזה אינו תרחיש בלתי סביר - גם הפעם.

עוד התפרסם היום כי הבנק הפדרלי מעט יותר אופטימי לגבי המשך צמיחת כלכלת ארה"ב, למרות סימנים נוספים לכך שההאטה בשוק הדיור מכבידה על הצמיחה. כך עלה מפרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה לפני שלושה שבועות, ונתוניה פורסמו היום.

בין הישראליות הנסחרות בוול סטריט, דיווחה היום אלווריון על חוזה חדש ברוסיה. אלווריון, המוכרת מערכות תקשורת אלחוטיות, תפרוש רשת בטכנולוגיית WiMax עבור Enforta - ספקית שירותי גישה בפס רחב ברוסיה. אלווריון לא חשפה את היקף העסקה. מניית אלווריון התחזקה ב-1.3% למחיר של 8.4 דולרים.

מניית וריפון איבדה בתגובה לדו"חות כ-6.2% למחיר של 34.8 דולר. החברה, שרכשה את ליפמן הישראלית בעסקת מניות, דיווחה אמש לאחר המסחר על רווח נקי של 4.9 מיליון דולר בלבד (6 סנטים למניה) - צניחה של 67.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006. בווריפון הסבירו כי ללא ההפחתות הקשורות לרכישת ליפמן, ובניכוי הוצאות על האופציות, גדל הרווח ב-50% ל-39 סנט למניה - גבוה ב-2 סנטים למניה מהתחזית הממוצעת בוול סטריט.

ההוצאות על אופציות, שהסתכמו ברבעון המקביל במיליון דולר בלבד, זינקו בחודשים פברואר-אפריל 2007 ל-9.8 מיליון דולר - 4.5% מסך ההכנסות שרשמה החברה באותה התקופה. בשורה העליונה, זינקו הכנסותיה של וריפון ב-53% בעקבות רכישת ליפמן, לרמה של 217.2 מיליון דולר.

מניית ווקלטק, שמספקת מערכות ושירותים להעברת קול על גבי האינטרנט (VoIP),צנחה ב-12% למחיר של 3.2 דולרים בתגובה לתוצאות הכספיות החלשות אותן פירסמה אמש, לאחר סיום המסחר בוול סטריט.

החברה דיווחה על צמיחה של 29% במכירותיה, שהסתכמו ב-2.2 מיליון דולר - נתון שלא מתיישב עם היעדים השאפתניים בהם נקב מנכ"ל החברה, יוסי אלגבלי, לאחר פרסום התוצאות הכספיות לשנת 2006. אלגבלי דיבר אז על צמיחה של 90%-70% בהכנסות החברה ב-2007 ושולי רווח גולמי של כ-55%. שולי הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2007 עומדים על 45% בלבד והחברה רשמה הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר.

מניית אלוט קומיוניקיישנס - המתמחה במוצרים המיועדים להקצאת רוחב פס ונמכרים בעיקר לספקיות תקשורת לאינטרנט - המשיכה את המומנטום השלילי שלה וירדה ב-2.3% נוספים לשפל חדש - 6.5 דולרים. בכך, השלימה המניה קריסה של כ-48% מאז שהחברה הונפקה בנובמבר במחיר של 12 דולר. עיקר הצניחה במניה נרשם כבר בפברואר, אז פירסמה החברה אזהרה מפתיעה לקראת תוצאות הרבעון הראשון.

כחודש לאחר מכן, ב-2 במאי, הוגשה לבית המשפט הפדרלי המחוזי של מחוז דרום מדינת ניו יורק תביעה ייצוגית כנגד אלוט, מנהלים ודירקטורים בחברה, וכן כנגד החתמים שהובילו את ההנפקה, בטענה לעבירות על חוקי ניירות ערך פדרליים בעת ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully