וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה נגד הגאווה בי-ם עוברת לכנסת

רותם דנון

30.5.2007 / 12:28

לח"כ אלי גבאי לא מספיקה כנראה ההסתה המתמשכת נגד הציבור ההומו-לסבי בבירה. כעת הוא רוצה למסד בחקיקה איסור מצעדי גאווה בעיר

לאחר המהומות לפני כשנה וההסתה הציבורית שהביאה לדקירתם של צועדים במצעד הגאווה הירושלמי בידי צעיר חרדי, מעלים הדתיים את המאבק בחופש המצעד בירושלים לרמה הפרלמנטרית.

היום תקיים הכנסת דיון והצבעה על הצעה של ח"כ אלי גבאי (מפד"ל-איחוד לאומי) לתיקון חוק יסוד: ירושלים, שיאפשר מניעה במסגרת החוק של מצעדי גאווה בעיר. הארץ מדווח כי הקואליציה צפויה לאפשר חופש הצבעה לחבריה. מצב זה עשוי לתת לתיקון הבעייתי לעבור. יתרה מזאת, ועדת השרים לחקיקה החליטה השבוע לתמוך בחוק, למורת רוחו של שר המשפטים דניאל פרידמן.

שאלות קשות ללשכת ח"כ גבאי

בשיחה עם דוברו של ח"כ גבאי, שאלנו האם אין החקיקה הזו, שמגבילה הלכה למעשה את חופש הביטוי של ציבור רחב ופוגעת בזכויותיו, אינה עלולה לתרום לההסתה הציבורית נגד הומואים ולסביות בירושלים, באופן שעלול להלהיט מחדש את הרוחות נגדם?

- "ההצעה נועדה לתת לרשות להחליט מה מתאים לתושבים שלה, ולא חלילה להגביל ציבור כזה או אחר".

מכיוון שגם אם ייאסר על הציבור ההומו-לסבי בבירה לצעוד, הם יצעדו בניגוד לחוק כפי שכבר הכריזו בעבר, וסביר להניח שהמשטרה לא תעצור אלפי צועדים, האם אתם לא חוששים להשיג את המטרה ההפוכה?

- "אנו לא חושבים שאיום במעשים בלתי חוקיים הוא קביל. החוק חל על כולם וכולם צריכים לכבדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully