וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרי שדרות: נחסום כבישים מרכזיים

אדמית פרא

30.5.2007 / 11:01

בעלי העסקים מוחים על הפקרתם וטוענים: "הגענו לפת לחם. אנחנו גוועים". בשעות אלה מתארגנים הסוחרים להפגנה גדולה בירושלים

150 בעלי עסקים משדרות הפגינו הבוקר מול בית העירייה ובכניסה לאזור התעשייה והציתו צמיגים. הסוחרים דורשים כי הממשלה תקיים את הבטחותיה ותעניק סיוע מידי לכל בתי העסק.

בשעות אלה מתארגנים המפגינים, ביחד עם בעלי עסקים נוספים בעיר לעלות לירושלים ולהפגין מול הכנסת. לדברי המפגינים, בכוונתם לסגור את אחד הכבישים הגדולים במדינה וכבר שכרו עורכי דין במטרה להגיש עתירה לבג"ץ בענין.

"אנחנו מופקרים" אמר אהרון חוגי, אחד מבעלי העסקים בשדרות לוואלה! חדשות. ראש המטה לביטחון בשדרות אלון בן דוד אמר אף הוא, כי "אין לנו גב כלכלי כמו הרשתות הגדולות... אנחנו דורשים סיוע מידי של הסוכנות היהודית בדמות מענק של אלף-אלפיים דולר כדי להרים את הראש ולהצליח לנשום". הוא הוסיף, כי "יש כאן אנשים שהגיעו לפת לחם ובעלי עסקים שהודיעו לעובדים כי לא יוכלו יותר להחזיק אותם. אנחנו גוועים".

"אנחנו מופקרים"

בעלי העסקים החליטו לנקוט בצעדים חריפים, לאחר שהבוקר בוטלה הפגישה שתוכננה להתקיים בוועדת הכספים של הכנסת, בה היו אמורים לדון עם הסוחרים בהיקף הפיצוי. בישיבת הוועדה אושרה הצעתו של ראש הממשלה להכריז על שדרות ויישובי עוטף עזה כעל יישובי ספר לענין קבלת הפיצויים עד סוף אוגוסט. ח"כ זאב אלקין (קדימה) התנגד למהלך וביקש להאריך את התקופה בחודש וחצי, כדי שאם יהיה צורך להאריכה מחדש, הדבר לא יפול על פגרת הכנסת.

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את הגדרת יישובי עוטף עזה ושדרות כיישובי קו עימות. הדבר נעשה על מנת לאפשר פיצוי הולם לבעלי העסקים כפי שנעשה במלחמת לבנון השנייה.

בשדרות כ-300 בעלי עסקים קטנים התלויים במסחר מקומי בלבד. לדברי בן דוד, המדפים בחנויות המכולת החלו להתרוקן וכבר לא מזמינים מוצרי חלב ולחם. במהלך השבוע נפגשו נציגי הסוחרים עם אנשי משרד התעשיה והמסחר והציעו להם הלוואות בנוסף על הפיצוי החלקי בדבר אובדן הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully