וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא רצה לחתוך את איבר המין שלי"

אדמית פרא

30.5.2007 / 13:30

דו"ח חריף של הוועד נגד עינויים חושף עדויות מזעזעות מפי נחקרים פלסטינים. השב"כ: כל החקירות נעשו על פי חוק

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל פרסם היום דו"ח המציג תשע עדויות של קורבנות עינויים פלסטינים תושבי השטחים, הנמצאים במעצר. הדו"ח מציג עדויות קשות שהגיעו לוועד בין השנים 2004-2006. הטענות העובדתיות שבעדויות קורבנות העינויים פורטו בתלונות הוועד למשרד היועץ המשפטי לממשלה, והן לא נסתרו או הוכחשו על ידי משרד המשפטים.

העדות המזעזעת ביותר היא זו של א' שתיאר כיצד התעללו בו מינית: "הוא שאל אם התנסיתי בדפיקה מאחור ואמרתי שלא. הוא אמר – 'עכשיו אני אעשה לך את זה. עכשיו תדע מה זה.' לא עניתי. הוא שאל שוב: 'האם התנסית באיבר-מין שנכנס לך מאחור, שנתקע באחוריך?' לא עניתי".

לדבריו של א', החוקר הוריד את מכנסיו, ואז "הוא הביא משהו והתחיל להכניס אותו באחוריי. הכניס והוציא פעמים רבות... בזמן שהחוקר הכניס את 'הדבר' לאחוריי והוציא, הוא החזיק באשכים שלי חזק מאוד, ומשך באיבר שלי, כאילו הוא רוצה לקרוע אותו ממקומו. הוא אמר שהוא רוצה לחתוך אותו ולזרוק אותו לכלב... אני צעקתי ואמרתי שכואב, וכל פעם שהכניס והוציא אמר לי להודות. אמר: 'הרי הבטחתי לך שאני עומד להכניס לך מאחור, לדפוק אותך'. זה נמשך לפחות עשר דקות. כל הזמן הזה צעקתי מכאב".

"חשתי שידי נכרתת"

בעדות אחרת, מספר אמין שקיראת על נכונותם של החוקרים להרוג אותו במידה שלא יודה: "הרגשתי שעליי להודות, אחרת הוא יהרוג אותי. לאחר כל 'סיבוב' הייתה הפסקה קצרה מהעינויים, שבה הם היו חוקרים אותי. לא הודיתי.

"התעקשתי שאני חף מפשע, והם שינו את הסגנון. הם הביאו אזיקי ברזל ארוכים וכבלו את ידיי לאחור, ושמו את האזיקים על הזרוע. הם היו סוגרים את האזיקים ולוחצים עליהם עד שהברזל נכנס לבשר ואתה חש שידך נכרתה. כשצעקתי מכאבים הם צחקו ולעגו".

בסיכום הדו"ח מצביע הוועד על שתיקתם של הגורמים הנמצאים במעגלים הקרובים לחוקרי השב"כ המענים נחקרים ועל החיסיון שמעניק משרד המשפטים למענים.

מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, חנה פרידמן, כותבת בדו"ח: " מצאנו כי הדלת המשפטית נפתחת ומתירה עינויים תחת הכסות הבעייתית של "פצצה מתקתקת". לא ניתן יותר להגביל את פרקטיקת העינויים למקרה חריג כזה או אחר. בישראל כיום אין שום מחסום אפקטיבי, לא משפטי וודאי שלא מוסרי – בפני הפעלת עינויים. ארגון ביטחוני חשאי כשב"כ מחליט באופן עצמאי על שימוש בעינויים, ולאחר מכן חוקר את עצמו האם השימוש בעינויים היה מוצדק".

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי כל החקירות נעשות על פי חוק ובהתאם לפסיקת בג"צ, עוד נמסר כי כל נחקר יכול להתלונן בפני גורמים שונים, ביניהם ארגון הצלב האדום. עוד אמרו בשב"כ כי המידע המושג בחקירות מאפשר סיכול פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully