וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: מחיר הדמים לא היה לשווא

29.5.2007 / 19:14

40 ח"כים ביקשו דיון מיוחד על סירובו של רה"מ להתפטר בעקבות מסקנות וינוגרד, ואולמרט נאם לראשונה בנושא: "הוועדה אמרה כן לתיקון ליקויים ולא לעריפת ראשים"

ראש הממשלה [[אהוד אולמרט]] נשא נאום ראשון בכנסת על סירובו להתפטר בעקבות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, לאחר ש-40 ח"כים חתמו על בקשה לדיון מיוחד בנושא. בישיבות הקודמות של הכנסת דיבר ממלא מקומו שמעון פרס במקומו.

"אין מלחמות קלות כפי שאין נצחונות ללא מחיר" אמר ראש הממשלה בפתח דבריו. "אבל האמנתי אז, כמו שאני מאמין עכשיו, שהיתה זו ההחלטה הנדרשת בנסיבות שנוצרו". לדבריו, מלחמת לבנון השנייה גבתה מחיר יקר, אבל "מחיר הדמים לא היה לשווא - אני אומר זאת בראש ובראשונה למשפחות האבלות".

אולמרט סקר את המצב בצפון, ואמר כי בשנים שלפני מלחמת לבנון השניה היו תקריות בגבול הצפון כל שבועיים שלושה. "היום במקום עמדות חיזבאללה מסיירים בדרום לבנון טנקים איטלקים וצרפתים, ובונקרים של חיזבאללה שהם מצאו פוצצו על תכולתם", אמר. "תשעת החודשים מאז המלחמה הם תקופת השקט הארוכה ביותר בגבול הצפון מאז 1978".

אולמרט טען גם כי האו"ם הציב את החיילים החטופים "בראש דאגתו" משום שהממשלה הציבה את החטופים בראש דאגותיה, ודחפה את ההכרה הבינלאומית בצורך בשחרורם.

"כושר ההרתעה נפגע"

"ועדת וינוגרד קבעה שבהתנהלות המעורבים במלחמה היו גם הישגים רבים" הדגיש אולמרט. "מי שבאמת אכפת לו מיישום דו"ח ועדת וינוגרד, שיקרא את כל הדו"ח, שלא יחפש את מה שאין ויהפוך אותו לגיליוטינה פוליטית". לדבריו, "כל מי שעיניו בראשו הבין שהוועדה אומרת כן לתיקון ליקויים ולא לעריפת ראשים. הוועדה מותחת ביקורת על הנטיה שלנו לערוף ראשים".

אולמרט אמר כי הוא מעריך את הצורך של הכנסת, שדרשה את הדיון, "להתווכח ובעיקר להתנגח", אבל הממשלה בראשותו עוסקת במעשים ולא בדיבורים. "חלק ניכר ממסקנות הוועדה כבר מיושמות בעבודת הממשלה והקבינט", הוסיף. "אני זוכר את התמיכה הרחבה של הבית הזה בהחלטת הממשלה לצאת למלחמה", עקץ ראש הממשלה את חברי הכנסת.

"אני גאה על החלטת ממשלת ישראל להגיב באופן חד ובעוצמה נוכח חטיפת אודי ואלדד, הריגת שמונה מחיילנו וירי על ייישובי הצפון" אמר ראש הממשלהלקראת סיום דבריו. "גיבשתי את דעתי מאז היום שמוניתי לראשות הממשלה. הגעתי ל-12 ביולי מגובש בעמדתי, ולא נחפזתי בקבלת ההחלטה רק על בסיס מה שקרה באותו יום", הצהיר ראש הממשלה.

יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא דברים מיד אחרי אולמרט, ואמר כי "כושר ההרתעה של ישראל נפגע באופן חמור ביותר בעקבות המלחמה". לדברי נתניהו, הממשלה נעדרת אסטרטגיה כוללת ומתנהלת כ"חנות מכולת". נתניהו הוסיף כי "במקום לעסוק בתיקון הליקויים, עוסקים שרי הממשלה במציאת אליבי להתנהלותם הכושלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully