וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורלב: ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה

29.5.2007 / 18:08

מנהל אגף הסיסמולוגיה במכון הגיאופיזי התריע כי המדינה נמצאת בפני סכנה של רעידת אדמה חזקה. היערכות תצמצם הרס ונזק

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ זבולון אורלב, אמר היום כי ישראל אינה ערוכה לרעידת אדמה. אורלב אמר את הדברים בתום ישיבה של הוועדה המשותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה ולוועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא ההיערכות לרעידות אדמה בישראל.

בדיון קודם של הוועדה שנערך לפני שנה וחצי התריע ד"ר רמי הופשטטר, מנהל אגף הסיסמולוגיה במכון הגיאופיזי לישראל, כי המדינה ניצבת בפני סכנה של רעידת אדמה חזקה, אולם היערכות נכונה לקראת רעידת האדמה תצמצם משמעותית את ההרג וההרס.

בישיבה שנערכה היום התברר כי יו"ר ועדת ההיגוי להיערכות לטיפול ברעידות האדמה, ד"ר אפרים לאור סיים את תפקידו לפני כחצי שנה, ומאז לא מונה לו מחליף. מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, טען כי הוקמה ועדת איתור, עם זאת, הוסיף כי המערכות עובדות בקצב איטי.

בנוגע למינויו של יו"ר חדש, אמר קוגלר כי בתוך חודש יאויש התפקיד: "בכל הנוגע להקצאת תקציבים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, שר התשתיות הלאומיות הסכים להתפשר עם משרד האוצר ולהקטין את תקציבי החיזוק מ-10 מיליארד שקל ל-5 מיליארד שקל במהלך עשר השנים הקרובות. אולם, משרד האוצר מתנגד להעברת סכומים אלו. כעת משרד התשתיות הלאומיות בוחן מה ניתן לעשות: להעלות את הסוגיה לדיון בממשלה או לבקש את סכום זה כתוספת לתקציב שנת 2008".

סא"ל סמי יחזקאל מאגף המבצעים בפיקוד העורף, אמר: "מקבלי ההחלטות לא מבינים את המשמעות של רעידת אדמה חזקה. אזרחי ישראל יחטפו את המכה, ואחר כך כולנו נצטער. התקציב הדרוש היום הוא כסף קטן לעומת מה שיידרש אחרי רעידת אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully