וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייעשה שום הסדר עם חמאס"

29.5.2007 / 16:12

רה"מ אמר, שיפנה לפלסטינים ויסביר שהם קורבנות של הקיצונים שבהם. הוא הציג את פעולות צה"ל כפתרון לקסאם, אך חזר והדגיש שאין "פתרון קסם"

ראש הממשלה אהוד אולמרט מבהיר כי אין בכוונתו לעשות הסדר עם [[חמאס]] או עם [[הג'יהאד האיסלמי]] על מנת להפסיק את הירי מרצועת עזה לעבר יישובי מערב הנגב ושדרות.

אולמרט שב והדגיש, כי אין "פתרון קסם" לבעית שיגור רקטות הקסאם מרצועת עזה לעבר יישובי מערב הנגב ושדרות, אולם ציין את פעולות צה"ל בשבועיים האחרונים כמפתח לפתרון. לדבריו, "אנחנו לא כפופים לשום לוח זמנים, אנחנו לא מתכוונים לעשות שום הסדר, לא עם חמאס ולא עם ג'יהאד ולא עם אף גורם כזה. נכה בהם ונמשיך להכות בהם. לא עוסקים בהשוואות כשמדובר בחיי אדם".

בנאום שנשא בכנסת לרגל יום השלטון המקומי, טען ראש הממשלה כי פעילות צה"ל, בהוראת הדרג המדיני, בשבועיים האחרונים, הביאה לתוצאות ראויות. "ראוי לרשום לעצמנו שבשבועיים האחרונים עשרות רבות של אנשי חמאס וג'יהאד נהרגו כתוצאה מפעילותנו, ואין לי כוונה להפסיק".

אולמרט הדגיש, כי אין בכוונת ישראל לפגוע בחפים מפשע, אולם פגיעה באזרחים היא פועל יוצא של הלחימה, והאחריות על כך מוטלת על העוסקים בטרור. לדבריו, "אנחנו לא מבקשים לפגוע באזרחים, ולא נפגע, בעזרת השם, באזרח אחד שאינו מעורב בפעילות טרור, אבל לא נהסס לפגוע באלו שכן מעורבים. בהם, לא באחרים".

"ישראל מחויבת לערכים מוסריים"

אולמרט חשף, כי יתחיל בפעילות הסברתית מול תושבי [[רצועת עזה]] על מנת להסביר להם שהם קורבנות של התוקפנות הפלסטינית מול ישראל. לדבריו, בימים הקרובים יפנה לאוכלוסיה הפלסטינית ברצועה ויסביר להם כי "בראש ובראשונה הם קורבנות של הקנאות של אחדים מתוכם, של השנאה של ארגונים בתוכם, של הקיצוניות של מנהיגים, שמוכנים להקריב את דמם של הפלסטינים ולגזול מהם את הזכות האלמנטרית לחיים, שאנו דורשים לעצמו ומוכנים להעניק לזולתנו".

הוא הוסיף, כי הוא מעריך שבסופו של דבר שיקולי התועלת יעוררו את הציבור הפלסטיני, ויביאו לרגיעה. "זה ייקח זמן", אמר, "אך בסוף מישהו מהם יעשה את החשבון – מה עדיף, מה כדאי ולמי זה מועיל. אני מתכוון בימים הקרובים להפנות קריאה לתושבי עזה שתצא מעומק הלב ומתוך מחויבות אמיתית של עם ישראל לערכים מוסריים, שתמיד היו הקו המנחה את כל מה שעשינו, כדי להסביר להם שהם בראש ובראשונה קורבנות של הקיצונים ברשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully