וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ננוח בשבת נהיה כמו יהודים"

יוני מנדל

29.5.2007 / 18:03

ממשלת כווית אישרה את החוק שימי המנוחה הרשמיים יהיו שישי ושבת, אך בממסד הדתי מתנגדים. הסיבה: אסור להיות כמו היהודים

החלטת הממשלה הכוויתית לשנות החל מספטמבר את ימי המנוחה הרשמיים מחמישי-שישי לשישי-שבת עוררה את זעם הממסד הדתי במדינה. לדברי מוסלמים דתיים רבים במדינה השינוי אסור, שכן "לאחריו ימי החופש במדינה המוסלמית יהיו זהים לאלו של ימי החופש היהודים".

חבר הפרלמנט מוחמד אל-מטיר אמר בראיון לרשת אל-ערביה, כי "יש חוק דתי ברור האוסר על מאפייני האיסלם להיות דומים למאפייני היהדות". לדבריו, "יש אפילו פתווה (פסק הלכה מוסלמי – י"מ) ברורה בנושא שניתנה על ידי המופתי הראשי לשעבר של ערב הסעודית... אסור לנו לנוח באותו היום, שכן עלינו למנוע דמיון בינינו לבינם".

"כל השבוע הוא ימי אללה"

אולם, לא כל אנשי הדת המוסלמים חושבים כמוהו. לדברי כוהן הדת השיעי מוחמד אל-מהרי: "אמנם אין באיסלם דרישה לנוח בשבת, אבל גם אין מניעה כזו". לדבריו, "כל ימי השבוע הם ימי אללה, אין הבדל בין מנוחה לחמישי לבין מנוחה בשבת, כל עוד יום שישי הוא הקדוש ביותר".

סגן ראש הממשלה הכוויתי פייסל אל-חג'י הסביר על הסיבה לשינוי יום המנוחה במדינה: "השיקולים שבהעברת ימי המנוחה לא היו דתיים כי אם הגיוניים". לדבריו, "רוב מדינות המפרץ כבר נוהגות כך", אמר אל-חג'י, "וגם רוב העולם לא עובד ביום שבת". לדבריו, "מוטב לנו לעבוד יחד עם כל העולם, ולא לנוח כשרובו עובד, ולעבוד כשרובו נח".

בישראל, אגב, האוכלוסייה הערבית זוכה לשני ימי שבתון, שישי וראשון. הדבר נקבע מפני שיום שישי הוא היום הקדוש לאוכלוסייה הערבית-מוסלמית בישראל ויום ראשון לאוכלוסייה הערבית-נוצרית. וכך השבוע של תלמיד ערבי בישראל יהיה לימודים מיום שני עד חמישי, חופשה בשישי, לימודים בשבת, חופשה בראשון, ותחילת שבוע הלימודים ביום שני. שיהיה שבוע טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully