וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק היום: פיגועים, חיילים הרוגים וחטיפות

שי אילן

29.5.2007 / 15:32

אחרי השיחות בין ארה"ב לאירן, מוכיחה היום המציאות בשטח שרגיעה בזירה העירקית רחוקה. 112 חיילים אמריקאים נהרגו החודש

שני חיילים אמריקאים נהרגו היום במסוק שהופל ועוד שישה חיילים נהרגו מפיצוץ מטען. בכך מגיע סך כל ההרוגים האמריקאים החודש ל-112, שיא של השנה הנוכחית. ששת החיילים שנהרגו היו חלק משיירת כלי רכב שיצאה לעבר המסוק שהופל כדי לחלץ את הנפגעים. צורת פעולה זו של הצבת מארב למחלצים אחרי הפלת כלי טייס היא טקטיקה חדשה, ככל הנראה של פעילי אל קאעדה הממוקמים במספר רב באזור.

במקביל בוצעו בבגדד שני פיגועים, בהם נהרגו מעל 30 בני אדם ונפצעו עשרות. ריבוי האירועים האלימים מראה שוב שהמבצע האמריקאי להרגעת השטח עולה בתוהו. כעת נראה כי גם המאמצים הדיפלומטיים, דוגמת הפגישה אתמול בין שגרירי אירן וארה"ב אינם תורמים מידית להרגעת השטח. יש לציין כי הפגישה אתמול אינה המאמץ הדיפלומטי היחיד לשיפור הביטחון בעירק ובחודשים האחרונים נערכו שתי ועידות גדולות בדרגים גבוהים בעניין, בהשתתפות שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס ושר החוץ האירני מנושהר מוטאקי.

בתוך כך חטפו אלמונים שלבשו מדים של המשטרה שלושה מרצים גרמנים מבניין של משרד האוצר בבגדד. אנשי האקדמיה שנחטפו שימשו יועצים למשרד האוצר בנושא עריכת חוזים אלקטרוניים. ככל הנראה היה בידי החוטפים מידע מודיעיני על נוכחותם של זרים במשרד האוצר, משום שלפי עדי ראייה, החוטפים שאלו אותם ספציפית "איפה הזרים"? מאז תחילת המלחמה נחטפו בעירק 200 אזרחים זרים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully