וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: חובה לציין אחוזי סוכר ושומן

ספי קרופסקי

29.5.2007 / 15:06

מטרת ההצעה החדשה - למנוע את שליטתם המלאה של חברות המזון בסימון המוצרים, העלולים להטעות את ציבור הצרכנים

הצעת חוק חדשה שהניח השבוע ח"כ רן כהן (מרצ), תחייב חברות מזון לסמן את הערכים התזונתיים, וביניהם כמות הסוכר ושומן טרנס, שמהווים סיכון בריאותי, כתוספת לרשימת המרכיבים המצוינים על המוצרים כיום.

לפי עיקרי ההצעה, מוצרי המזון השונים יסומנו בצורה אחידה, ומניית הסוכרים והשומנים במוצר – תופרד משאר המרכיבים. זה, מכיוון שלטענת מביאי הצעת החוק, רכיבים אלו מהווים סיכון בריאותי גדול. בנוסף, בדומה למוצרי הטבק, תצוין אזהרה על מוצרים שימצאו רוויים במרכיבים האלו.

חבר הכנסת כהן אמר על הצעתו החדשה, כי היא "תחולל מהפכה בתחום המודעות לסכנה של המזונות המכילים סוכר ושומן טרנס, ואני מצפה לתמיכת הממשלה ומשרד הבריאות, על מנת להעבירה". לדבריו, "מדובר בתופעה רווחת כמעט בכל חברות המזון בארץ".

עוד טוען כהן, כי יצרני המזון בישראל "מחביאים מפני הציבור מידע על חלק מהמרכיבים במזון". כהן הוסיף כי "כמעט שאין מוצר שלא מכיל סוכר כיום. בכל זאת, הצרכן תלוי ברצון הטוב של החברות אם הן מסמנות את המוצרים הללו כנדרש, או שלא", דבריו.

דיאטנית: יצרני המזון עובדים עלינו

ליאת בראב, דיאטנית קלינית בחברת מרמולייט המייצרת מוצרי מזון ללא סוכר, מסבירה זאת כך: "יצרני המזון בעצם "מחביאים" מפני הציבור מידע חשוב על כמות הסוכרים הפשוטים, וקושרים כתרים של בריאות למוצרי צריכה יומיומיים ובעצם "עובדים עלינו".

לדוגמה: דגני בוקר לילדים , מוצר המשווק תחת הסיסמה של בריאות ותזונה נבונה ולמעשה מלעיטים את הילדים בכמויות סוכר אדירות כארוחה ראשונה של היום.

שומני טרנס – חומצות שומן טרנס הן בעצם חומצות שומן בלתי רוויות הנוצרות בתהליך ההקשיה של שמן ממצב של נוזל למצב מוצק כגון מרגרינה. הן מסתתרות בכיתובי אריזות המזון תחת הכינוי התמים "שומן צמחי מוקשה‭,"‬ או "מוקשה למחצה‭,"‬ שומן זה בעצם אינו שומן "טבעי" כלומר אינו קיים בטבע, ולכן הגוף שלנו אינו מאומן בספיגתו. בשנים האחרונות התברר שצריכת שומן טראנס היא בעלת השלכות מרחיקות לכת בחומרתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully