וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק נגד לופוליאנסקי

29.5.2007 / 14:02

בדיון שכינס ח"כ אלקין בעניין המחדלים שעלו ממצעד הנצחון על הנאצים שנערך בי-ם, תקף גאידמק את ראש העיר: "הוא פועל נגד העשייה שלי"

ועדת הקליטה והעלייה של הכנסת דנה היום במצעד הניצחון על הנאצים שנערך בירושלים ב-9 במאי. בדיון נכחו ארקדי גאידמק, נציגי עיריית ירושלים, נציגי משרד הקליטה ונציגי המשטרה.

הדיון התקיים בעקבות הצעה דחופה לסדר שהוגשה על ידי ח"כ זאב אלקין (קדימה), בעקבות מחדלים שהתגלו במהלך המצעד. לדברי אלקין, "השנה נתגלו אי סדרים חמורים ביותר בקיום מצעד הניצחון על גרמניה הנאצית, בגלל מאבקי כוחות בין העירייה לבין גאידמק". לטענת אלקין, "המצעד המסורתי התקיים בתנאים בלתי סבירים שפגעו קשות בכבודם של הוותרנים וגם סיכן את בריאותם. חלקם אף נפגעו במהלך האירוע, לכן אני מבקש לקיים דיון דחוף בנושא".

במהלך הדיון תקף גאידמק את ראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי, וטען כי פעל נגד העזרה שהוא העניק במצעד, מטעמים פוליטיים. "אנחנו יהודים וחלק מהיותנו יהודים זה המסורת והזכרונות שלנו ולכן אירגנתי פעילויות שונות כדי לכבד את האנשים הללו, והם אהבו את מה שעשיתי", אמר גאידמק. "ראש העיר עשה פרובוקציה והתנהג בחוסר הגינות כדי לטרפד את העשייה שלי. לופוליאנסקי אינו יכול לנצל את מעמדו כראש עירייה כדי לפגוע בפעילות שלי למען האנשים".

ח"כ אלקין אמר בסיום הישיבה, כי "הדיון של היום מוכיח שהמדינה היא זו שצריכה להיות אחראית על יישום החוק משנת 2000 ועל קיום המצעד. אם זה היה קורה, וכמו שצריך, לא היינו מגיעים למצב שהגענו אליו השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully