וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: מתנדבים עושים את תפקיד המיילדות

29.5.2007 / 7:09

דו"ח באנגליה מגלה כי כוח עזר למיילדות במדינה לוקחים חלק בפעולות שלא הוכשרו אליהן, ובכך מסכנים לעתים את חיי האם וילדה

אנשי כח עזר שמגוייסים בתור אנשי סיוע לצוותי המיילדות באנגליה יכולים לסכן את חיי האמהות והתינוקות. כך מגלה דו"ח שמתפרסם בבריטניה, והוזמן על ידי משרד הבריאות.

כח העזר למיילדות אמור לשמש כמעיין צוות "אקסטרה", ולשחרר את המיילדות על ידי עזרה בעבודת ניירת או חובות לא רפואיות. עם זאת, קינגס קולג' בלונדון מצא שישנם מוסדות רפואיים במדינה שעושים בצוותים אלה שימוש בפרוצדורות אף על פי שאין להם הכשרה מספקת.

במוסדות שונים נמצאו תפקידים חדשים לכח העזר כמו הדרכת הנקה, סיוע לנשים מוגבלות, הדרכת קבוצות נשים בהריון או אמהות טריות, סיוע למיילדות בלידות בבית ולעתים אפילו סיוע בחדרי ניתוח.

לדברי מומחים, צוותי הסיוע לעולם לא אמורים להחליף מיילדות או רופאים. ועם זאת, לפי הדו"ח, ישנם מוסדות שלמעשה העבירו מיילדות מתפקידן לטובת התחליף הזול והלא מנוסה. כך דווח ב-BBC.

בתגובה אומר בכיר במערכת הרפואית באנגליה כי "צוותי מיילדות נמצאים במצבת חסרה ובמיעוט כח אדם תמידי, ולכן צוותי הסיוע הן עזרה עצומה וחיונית למילדות. כח העזר לא מיועד לקחת על עצמו חובות של מיילדות. עם זאת, התשובה לבעיה חייבת להיות שבתי חולים יקבלו עוד תקנים למיילדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully