וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: הנגיד הוריד את הריבית ב-0.25%

אלי שיצר

28.5.2007 / 18:45

הריבית עומדת כעת על רמה של 3.5%. בכך נוצר פער הריביות הגדול ביותר אי פעם בין הריבית השקלית לדולרית

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד את הריבית במשק בהתאם לציפיות ב-0.25%, לרמה של 3.5%. ריבית הפריים תרד בהתאם אף היא ל-5%. בבנק ישראל ציינו בהודעה כי הורדות הריבית יימשכו ככל שיידרש כדי להחזיר את האינפלציה לטווח הממשלתי.

בהודעת בנק ישראל אין הרבה חדש; מדובר באותה הודעה לקונית שחוזרת על עצמה כמעט בכל הורדת ריבית ומתפרסמת במסגרת המאמצים להחזיר את האינפלציה לאמצע היעד הממשלתי, כ-2% עד סוף השנה. מאז הפחתת הריבית הקודמת, המשיכו הערכות האינפלציה השנתית לרדת, אולם מנגד תורמת הצמיחה במשק להאצת האינפלציה.

ריבית הפד בארצות הברית עומדת על 5.25% לעומת ריבית של 3.5% בישראל, לאחר הורדת שיעור הריבית. דבר זה יוצר את פער הריביות הגדול ביותר אי פעם בין הריבית השקלית לריבית הדולרית.

הפעם האחרונה אשר בה הגיעה ריבית בנק ישראל ל-3.5% היתה בספטמבר 2005. ריבית הפד היתה אז 3.75%.

שני הבנקים הגדולים בישראל, בנק פועלים ובנק לאומי, העריכו טרם פרסום הודעת הנגיד כי קיימת ציפייה להמשך הורדת ריבית הדרגתית וזהירה, כמו בחודש הקודם, בשיעור של 0.25%.

כבר אתמול ציין כלכלן המקרו הראשי של כלל פיננסים, אבינועם נחום, כי ברגע שהדולר יפסיק לרדת, תתגלה אינפלציה של 3%-2% ולכן בנק ישראל לא יוריד את הריבית בצורה דרסטית. עוד הוסיף נחום כי נושא הצריכה הפרטית עדיין אינו מגיע לידי ביטוי בנתוני האינפלציה, שהם עדיין שליליים. זאת, עקב הירידה של הדולר בחודשים האחרונים, שמשכה את האינפלציה כלפי מטה וניטרלה את מרבית עליית המחירים במשק.

יחד עם זאת, מעטים צופים שהורדה נוספת של 0.25% בשיעור הריבית היא שתחזיר את המשקיעים אל המטבע האמריקני. בטווח הארוך, המשך הגירעון במאזן התשלומים של ארצות הברית וגיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים המובילים, תומכים בהיחלשותו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם, כמו גם מול השקל. בנוסף, חוזקו היחסי של השקל אינו מוגבל למסחר בדולר בלבד. למעשה, השקל יוסף מול סל המטבעות בכ-8% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully