וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך משמעותית בחקר סרטן השד

שי אילן

28.5.2007 / 15:41

זיהוי של קבוצת גנים שאחראים למחלה היא ההתקדמות הגדולה ביותר בעשור האחרון. התגלית עשויה לסייע גם במקרי סרטן אחרים

מדענים באוניברסיטת קיימברידג' שבאנגליה הכריזו על תגלית שהיא החשובה ביותר בחקר סרטן השד בעשור האחרון. במחקרם של המדענים זוהו ארבעה גנים שבמצב פתולוגי עלולים להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן שד ב-60 אחוז. הממצאים מסבירים מדוע הסיכוי לחלות בקרב נשים בעלות קרבה ראשונה לחולה בסרטן שניים הוא לעתים כפול. הגילוי עשוי להוביל לפיתוח בדיקה בעתיד הקרוב, שבאמצעותה אפשר יהיה לזהות את הגן.

במחקר נבדקו 40,000 נשים והחוקרים הגיעו לחמש תגיות גנטיות שהיו אופייניות לנשים שפיתחו את המחלה, והצביעו על ארבעת הגנים. נוכחותם של הגנים הפתולוגיים אינה אומרת שהנושאת אותם תפתח את המחלה. אולם הגנים החדשים שהתגלו שכיחים יותר מהגנים שהיו ידועים עד כה. לעומת זאת, רק 10 אחוז מכלל מקרי סרטן השד הם בעלי סיבות גנטיות. חשיבותו הגדולה של המחקר, אם כן, היא בהבנת המכניזם הגנטי הגורם לסרטן, ובאפשרות לסינון גנטי של מי שעתידים ללקות בו.

במחקר התגלו תהליכים שלא היו ידועים קודם לכן, המעורבים בהתפתחות סרטן על רקע גנטי. שלושה מן הגנים שבודדו אחראים לגדילת התא, מנגנון שקודם לכן לא קישרו לסרטן השד. החוקרים הביעו התלהבות רבה מן הממצאים משום שלדבריהם חלקי הד.נ.א שחקרו לא הכילו גנים שידוע שהם אחראים לסרטן תורשתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully