וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: סרטניות גורמות לאימפוטנציה

28.5.2007 / 10:13

קופת חולים מכבי פנתה לאקדמיה ללשון עברית בבקשה לעברת את שמן של הסיגריות ל"סרטניות". האקדמיה לא ממש בעניין

האם קרב היום בו ניגש לפיצוציה הקרובה ונרכוש חפיסת "סרטניות"? אם הדבר היה תלוי בקופת חולים מכבי, התשובה לשאלה חיובית. במסגרת מאמצי ההסברה לרגל היום הבינלאומי ללא עישון, פנתה הקופה אל [[האקדמיה ללשון עברית]] בבקשה לשנות את שמן הלועזי של ה[[סיגריה]] לשם העברי למהדרין "סרטנית".

עידו הדרי, דובר הקופה, מאמין שגם לאקדמיה צריך להיות חלק במאמץ ההסברתי להרתעת המעשנים. בראיון לקול ישראל אמר הדרי, כי "ראוי שהאקדמיה, מלבד עבודתה לשימור ולהחייאת השפה העברית, תשלב בשיקוליה גם שיקול הסברתי. יש חוקים, יש מודעות, ועתה נותרה המערכה התקשורתית. לבני 10-11, הדור שמתחיל לעשן היום, יהיה יותר קשה לקחת סיגריה ליד אם יקראו לה סרטנית".

הדרי טען כי בכל יום מתים 30 בני אדם מעישון, אקטיבי או כפוי, ולמעשנים סיכוי ללקות ב[[סרטן ראות]], הגדול פי עד 22 מזה של אנשים שאינם מעשנים. לדבריו, יש חשיבות שבקשירת קשר בין עישון הסיגריה לבין המחלה שהיא גורמת.

המזכירה המדעית של האקדמיה, רונית גדיש, אמנם מכירה בחשיבותה של המטרה הנעלה של הקופה, אך אינה מגלה סימנים של שיתוף פעולה אמיתי עם ההצעה. לדבריה, "אנחנו ודאי לא מתנגדים לעברות מונחים לועזים, אך לא מתפקיד האקדמיה לקבוע מונחים שהתפקיד שלהם הוא חלק ממסע תעמולה, אף אם במקרה זה זו תעמולה חשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully