וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: הלוויה בחינם לפוליטיקאים

28.5.2007 / 8:23

חברי פרלמנט בחבל ונטו החליטו להקציב לעצמם 7,500 יורו, מכספי הציבור, לצורך מימון הלווייתם. גם בחיים, לא חסרות להם הטבות

הלוויה בחינם היא לא בדיוק משאת נפשם של רוב האנשים החיים, אבל קבוצה של פוליטיקאים בחבל ונטו בצפון איטליה, יצאו מגדרם ביום רביעי האחרון כדי להגן על הזכות להיקבר על חשבון הציבור, ועוררו מחאה ציבורית נרחבת על הבזבזנות במערכת הפוליטית במדינה.

חברי הפרלמנט האזורי של החבל, שממוקם במרכז ונציה, החליטו כמעט פה-אחד להקציב לעצמם, מתוקף היותם חברי פרלמנט, 7,500 עבור 'הוצאות קבורה' – זאת בנוסף להטבות שהם זכאים להן בעודם בחיים כגון משכורת נדיבה, ארוחות צהריים בחינם, חניה חופשית וכמובן, 'תקציב קשר עם הציבור'.

יו"ר הפרלמנט האזורי מרינו פינוצי, חבר מפלגת הימין, אמר כי לדעתו "זה ממש לא שערורייתי שחברי פרלמנט יזכו למימון של הלוויתם, כהוקרה על שנים רבות של שירות ציבורי". אלא שלא כולם בפרלמנט אוהבים את ההוצאה החדשה. דייגו בוטצ'ין, חבר במפלגה השמאל, אמר כי מדובר ב"פריבילגיה מטומטמת שאין בה שום היגיון".

שערוריית הקבורה בחינם הרגיזה אמנם את תושבי החבל הצפוני, שישלמו על הטקסים מכספם – אבל ברחבי איטליה, היא התקבלה באדישות. כך או כך, סקר של העיתון "לה רפובליקה" שנערך לפני כמה שבועות קבע שרק 1 מבין כל 10 איטלקים מביע אמון מינימלי במוסד ציבורי כלשהו במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully