וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: הירוקים נגד "התכנית הירוקה"

28.5.2007 / 7:30

ראש ממשלת יפן הודיע על תכנית חדשה למאבק בהתחממות הגלובלית. הארגונים הסביבתיים במדינה מטילים ספק ברצינות כוונותיו

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הכריז ביום חמישי האחרון על תכנית סביבה שאפתנית, שמטרתה לצמצם במחצית את כמות פליטת גזי החממה ברחבי העולם, עד לשנת 2015. התכנית של אבה קוראת לשינויים משמעותיים בהתנהלותן של הכלכלות המובילות בעולם כגון סין, יפן, ארצות הברית והודו, אך אינה כוללת דוגמאות מעשיות לשינויים שצריכים להתבצע.

התכנית הסביבתית החדשה של אבה גררה תגובות חיוביות מגורמים סביבתיים ברחבי העולם, אבל דווקא ביפן, אחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום ההגנה על הסביבה, הארגונים הירוקים אינם ממהרים להתרשם מהתכנית, ומותחים עליה ביקורת חריפה. לטעמם, היא אינה ברורה וחדה מספיק, ומתאפיינת ביותר מדי ססמאות, ופחות מדי הצעות קונקרטיות. דובר של אחד מהארגונים המובילים במדינה אף כינה את התכנית של ראש הממשלה היפני "רכרוכית".

"אבה לא דיבר הרבה על הנושא הסביבתי בעבר, ולכן אני מתקשה להאמין שהנושא באמת מעניין אותו", אמר הפרשן הפוליטי הבכיר הרומי ארימה. כמו רוב הפרשנים, ארימה מאמין שאבה מעוניין בעיקר בשיפור תדימתו לקראת הבחירות לפרלמנט היפני שייערכו בחודש יולי הקרוב. אבל דווקא הארגונים הסביבתיים מחוץ ליפן מתעודדים מן העובדה שראש הממשלה צריך להעמיד פנים שהוא 'ירוק' כדי לזכות בקולות הבוחרים. לדברי הפרשן ארימה, "ניתן להסיק מכך עד כמה הנושא הסביבתי דומיננטי בסדר היום הפוליטי ביפן, ויש לקוות שבעתיד יתרחש תהליך דומה במדינות מובילות נוספות ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully