וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי וביל - "צדקנית וחולה מין"

שי אילן

27.5.2007 / 16:33

אובססיבית בלתי נסבלת או דבקה במטרה? תשפטו אתם - לפי הביוגרפיות החדשות על מי שמתכוונת לחזור לבית הלבן על הכיסא החם

שתי ביוגרפיות חדשות של הילרי קלינטון יצאו בקרוב, ובהן פרטים עסיסיים, חלקם לא מחמיאים על מי שמתכוונת להיות הגברת הראשונה. היא מתוארת בהן כאישה בעלת אישיות מורכבת, כוחנית לעתים ופעמים אחרות כמי שמוכנה לעגל פינות ולשאת את בוגדנותו של בעלה למען הקריירה. עוזריה של קלינטון מספרים על "האישה הצדקנית ביותר שעבדנו עבורה" ומצד שני אישה המתמידה בהשגת מטרותיה "בדבקות דתית".

את הספר הראשון כתב קארל ברנסטין הידוע, מחושפי פרשת "[[ווטרגייט]]". בספר מתוארת קלינטון כמי שהייתה מאוד חרדה מהתביעות נגדה ולכן הייתה אובססיבית לגבי החקירות בעניין "ווייטווטר". הבעיות הזוגיות של הקלינטונים מתוארות אף הן בפירוט בספר. ביל קלינטון לכאורה ביקש להתגרש מהילרי למען אהבתו הגדולה, מרילין ג'ו ג'נקינס.

הילרי קלינטון חשבה לנקום בבעלה בכמה אופנים, כולל ריצה למשרת מושל בארקנסו, אבל ויתרה על כך. לפי ברנסטין, הילרי אמרה לאחת מחברותיה ש"יש דברים גרועים יותר מבוגדנות", ושהנשיאות "תמתן את הכפייתיות המינית של בעלה". זה כמובן הופרך לאור פרשת [[מוניקה לווינסקי]].

ההדלפות משרתות את קלינטון

לפי הספר השני, שכתב עיתונאי הניו יורק טיימס ג'ף גרת', הילרי שכרה בלש פרטי כדי לעקוב אחרי ג'ניפר פלוורס, אחת מהפילגשים של בעלה. היא ביקשה מהבלש "לחתור תחתיה עד שהיא תיהרס לגמרי". הספר גם מעלה את השאלה עד כמה העמיקה קלינטון בדיווחי המודיעין לפני שהצביעה בעד הפלישה לעירק ב-2003. עוד טענה מרכזית בספר היא שבני הזוג קלינטון תכננו כבר ב-1992 שתי קדנציות נשיאותיות לכל אחד מהם.

אנשי הקמפיין של קלינטון טענו בתגובה להדלפות מן הספרים שאין בהם שום דבר חדש. חלק מהטענות שהושמעו בהם, אומרים במחנה קלינטון, כבר הופרכו, כמו הטענה על הכוונה להשאיר את הנשיאות במשפחה 16 שנים. לעומת זאת, טוענים פרשנים אמריקאים, יתכן שההדלפות מן הספר באו ממחנה קלינטון עצמו.

ההדלפות עשויות יכול להיות צעד טקטי מחוכם, שפוגע בספרים שעתידים לצאת בעוד חודש. ההדלפות בעיתוני סוף שבוע רבי תפוצה, חודש לפני ההפצה יעקרו את הספרים מן העוקץ שלהם. הספרים נמצאים בידי מחנה קלינטון ופרסום תוכנם כעת יכול לאפשר לדובריה לתקוף את הכתבים ולהכין לה כתב הגנה זמן רב לפני יציאת הספרים לחנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully