וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיי הפליטים הליברים בידי רוני בר-און"

יוני מנדל

27.5.2007 / 14:34

בהפגנה שהתקיימה היום מול משרדו של שר הפנים ביקשו 86 פליטים ליברים שלא להשיב אותם לארצם מחשש לחייהם

הבוקר הפגינו כ-150 איש, אזרחי ישראל ו[[ליבריה]], נגד החזרתם הצפויה של הפליטים הליברים לארצם. בהפגנה, שהתקיימה בירושלים מול משרדו של שר הפנים [[רוני בר-און]], הוגשה עצומה עליה חתמו כעשרת אלפים בני אדם, הקוראת להמשיך ולהעניק מקלט ל-86 הפליטים הליברים השוהים בארץ.

בליבריה, השוכנת בחופה המערבי של אפריקה, התחוללו ב-14 השנים האחרונות שתי מלחמות אזרחים גדולות בין השבטים במדינה. לפי הערכות האו"ם כ-200 אלף בני אדם נהרגו במלחמות הללו, ועוד כ-800 אלף ליברים הפכו לפליטים במדינות שונות בעולם.

לפני כשנה נבחרה לנשיאות המדינה אלן סיריל ג'ונסון, ליברית ששהתה בארצות הברית אחרי שברחה מהקרבות במדינה. למרות שבתקופה האחרונה הושגה הפסקת אש זמנית בין הניצים, ביקשה ג'ונסון ממדינות העולם שלא להשיב את הפליטים עדיין. לדבריה, המצב בליבריה עדיין מסוכן.

למרות בקשה זו החליט האו"ם שניתן להשיב פליטים ליברים לליבריה, והוא הודיע כי תוך מספר חודשים הוא לא יספק להם ניירות הגנה. אולם, מדינות רבות בעולם המערבי החליטו שלא לקחת סיכון, ולהמתין עד אשר יירגעו הרוחות בליבריה. עם זאת, ייתכן מאוד שישראל תהיה אחת המדינות שמשיבות את הליברים לארצם, לפני שהובטח באופן סופי כי לא נשקפת להם שם סכנה לחייהם.

"איבדו קרובים, נאנסו וברחו"

נועה קאופמן מ"הוועד הישראלי נגד גירוש הפליטים הליברים" הסבירה לוואלה! חדשות, כי "ועדת הפנים של הכנסת המליצה להאריך את השהייה של הליברים, וביקשה ממשרד החוץ לגבש גם הוא עמדה בנושא, אולם ההחלטה הסופית נמצאת בידיו של שר הפנים רוני בר-און". לדבריה, "תוך חודש הם אמורים להיות מוחזרים לארצם, ובחודש הזה רק החלטה של בר-און תאפשר את חידוש המסמכים של הפליטים... רק החלטה כזו תמנע את השבתם למדינה שעדיין לא יכולה לדאוג להם".

"רובם שייכים לקבוצה אתנית בשם מנדינגו, הנרדפת אתנית על ידי השלטון וקבוצות אחרות", אומרת קאופמן, "רובם איבדו קרובי משפחה, נאנסו בדרך לכאן וברחו לישראל דרך מצרים אחרי מסע מפרך... אסור לנו להפנות להם גב עכשיו, בטח לא כשליבריה עשויה להיות עבורם מקום מסוכן, מסוכן מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully