וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנת חורף" מצילה ממוות?

שי אילן

27.5.2007 / 13:50

כמה מרכזים רפואיים מתחרים בארה"ב מי יהיה הראשון שיכניס אדם למצב של שנת חורף, שעשויה להציל חיים במקרים של פציעה קשה

שלושה צוותי מחקר, בלוס אנג'לס, בוסטון ובפיטסבורג שבארה"ב מתחרים מי יהיה הראשון שיכניס בני אדם ל"שנת חורף". ה"סנדיי טיימס" מדווח שחסאן עלאם מאוניברסיטת מסצ'וסטס מוכן להתחיל את שלב הניסויים בבני אדם לפני סוף השנה. הכוונה היא להוריד את טמפרטורת הגוף של בני אדם לרמה נמוכה ביותר, מתוך מחשבה שבאופן כזה אפשר להגן עליהם במצב של פציעה.

החוקרים משערים שהורדה של טמפרטורת הגוף ל – 10 מעלות צלזיוס תאט את התהליכים המטבוליים. במקרה של פציעה מתאונה, יוזרק לפצועים נוזל שימנע נזקים הנובעים ממצב של הלם. החוקרים ערכו ניסויים על חזירים והצליחו להפסיק את פעולת הלב והמוח שלהם לשעתיים. אחרי הורדת טמפרטורת הגוף שלהם הם הצליחו להעלות אותה בחזרה ולהפעיל מחדש את הלב והמוח בלי שהפעולה תגרום לנזק. צעדים כאלה יועילו מאוד בדרך לבית החולים, הזמן הקריטי בו גופו של אדם ששרד פציעה ראשונית סובל מנזקים משניים.

אבל יש גם היבט שאפתני עוד יותר לניסויים הללו, מעבר להתגברות על טראומה. ב – UCLA חושבים שאפשר יהיה להכניס בני אדם לחיות מושהית למשך זמן ארוך, שבועות ואפילו חודשים. בדרך זו אפשר למשל יהיה להקל על אסטרונאוטים מסעות ממושכים לחלל.

נאס"א נטשה את המחקר בכוון זה לפני שנים, אבל אירוע אחד עורר מחדש את המחשבה שזה יתכן. לפני שנה נפל מיצוטקה אוצ'קושי במורד הר מושלג, בזמן פיקניק של המשרד בו עבד ונעלם. הוא התגלה כעבור 24 יום, קפוא וללא הכרה, אבל בבית החולים בעיר קובה הצליחו להשיב אותו לחיים. הרופא שטיפל בו אומר שעדיין אין יודעים כיצד קרה שהוא נשאר בחיים, אבל אם ניתן יהיה להבין זאת, אפשר יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully