וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לנשיאות סוריה - לא יהיו הפתעות

יוני מנדל

27.5.2007 / 11:01

מועמד אחד בלבד, בשאר אסד, יבקש היום לקבל את אמונם של 12 מיליון בעלי זכות בחירה. האופוזיציה מחרימה את הבחירות

ברחבי סוריה נפתחו הבוקר קלפיות הבחירה, במסגרת משאל העם שמתקיים לבחירת נשיא המדינה. נשיא סוריה המכהן, [[בשאר אסד]], יבקש לקבל את תמיכתם של 12 מיליון בעלי זכות בחירה במדינה, ולהאריך את כהונתו בשבע שנים נוספות.

העובדה שאסד הוא המועמד היחיד בבחירות, וכי חוקים במדינה מבטיחים למעשה את המשך שליטת השושלת, גרמו לקבוצה של גולים סורים לצאת נגד קיום משאל העם. בהודעה שפרסמה תנועה סורית מלונדון נכתב, כי "יש להחרים את הבחירות הקומיות לנשיאות המדינה".

גם זרם האופוזיציה בסוריה הנקרא "האיחוד לאומי הדמוקרטי", יצא בקריאה להחרים את הבחירות. "זהו עניין עקרוני", אמר יו"ר התנועה חסן עבד אל-עזים, "לא נצא להצביע עד אשר יתקיימו בסוריה בחירות דמוקרטיות בהן מתקיימת תחרות בין מספר מועמדים".

"אסד אנחנו אוהבים אותך"

שר הפנים הסורי בסאם עבד אל-מג'יד סיפר לרשת אל-ג'זירה, כי ההצבעה תיעשה על ידי סימון על פתק. "על הפתק יש שני חלקים", אמר אל-מג'יד, "אחד צבוע באדום ומי שיסמן אותו מסכים להמשך הכהונה, והשני צבוע באפור ומי שיסמן אותו מתנגד להמשך הכהונה". הוא ציין שכל אזרח סורי מגיל 18 יכול להצביע, וביקש שלא לשכוח "להגיע עם תעודת זהות, או פנקס חוגר, על מנת להזדהות במקום הבחירה".

לפני שבע שנים, לאחר מותו של חאפז אל אסד, זכה הבן בשאר בהצלחה אדירה בבחירות כשהוא מקבל 97.3% מקולות הסורים. גם השנה צפוי המועמד הסורי היחיד בבחירות לנצח בגדול, אולם הוא לא ויתר על מסע בחירות כמקובל. בכיכרות המרכזיות של דמשק הוקמו אוהלים בצבעי סוריה ועליהן תמונות הנשיא בן ה-41. העוברים והשבים אף קיבלו חולצות עליהן מודפסת תמונתו של הנשיא ומתחתיה הכיתוב "כמה שאנו אוהבים אותך". בכיכר "האומייה" הראשית נתלה שלט חוצות באורך של 60 מטר עליו נכתב: "מברוכ לסוריה".

וגם קישור ישראלי יש לבחירות הללו: תושבי מג'דל שמס, יישוב דרוזי ברמת הגולן, יצאו לעבר "גבעת הצעקות" ביישובם וקראו לקרוביהם הסורים במכשירי המגה-פון, "שבועת האמונים שלנו נתונה לנשיא אסד". תושבי מג'דל שמס מכריזים באופן קבוע, כי הם מקווים שהכפר שלהם יחזור לשליטה סורית, וכי שתי המדינות יחיו ביניהן בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully